خبرهای داغ:
به همت واحد ترجمۀ پژوهشگاه امام صادق (ع) صورت گرفت؛

انتشار ترجمه انگلیسی کتاب «کانون آرامش» با موضوع خانواده در قم

کتاب «کانون آرامش» پیرامون مولفه‌های مورد نیاز برای کسب آرامش در زندگی به همت واحد ترجمۀ پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) به زبان انگلیسی ترجمه شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۵۰
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، کتاب «کانون آرامش»، اثر محمد شبدینی و جمعی از پژوهشگران، در یک نگاه، مجموعه‌ای جامع و دقیق درباره هر آنچه یک خانواده بدان احتیاج دارد تا به آرامش حقیقی دست یابد، نگارش یافته است.
خانواده اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین کانونی است که اسلام به‌طور گسترده و جزئی به ابعاد مختلف آن پرداخته و کانون رشد و تربیت انسان‌ها و محل تأمین نیاز‌های اساسی جسمی و روحی انسان است. در فرهنگ اسلامی، خانواده به‌عنوان دژی استوار و نهادی مقدس بیشترین مسئولیت را در تعالی و تکامل وجودی انسان بر عهده دارد. در نگاه اسلام هیچ بنایی نزد خداوند محبوب‌تر از خانواده نیست.
توجه به خانواده یک نیاز ضروری است و این ضرورت موجب شد که کتاب «کانون آرامش»، از زبان فارسی به زبان انگلیسی با عنوان، «Aspects of Family Life; An Islamic Interpretation» به قلم سجاد فرخی‌پور، ترجمه و دیدگاه اسلام نسبت به نهاد خانواده و ویژگی‌های خانواده مطلوب ازنظر اسلام را تبیین شود.
در این کتاب به مواردی ازجمله: جایگاه و اهمیت نهاد خانواده، ملاک‌ها و معیار‌های تشکیل خانواده، ویژگی‌های خانواده مطلوب، روابط مطلوب میان اعضای خانواده، شیوه برخورد با خویشاوندان و آسیب‌ها و چالش فرا روی خانواده پرداخته شده است.

ارسال نظرات