امام جمعه موقّت بندر بوشهر تأکید کرد:

بهره جستن از نخبگان دانشگاهی و علمی در عرصه اقتصادی

امام‌جمعه موقت بوشهر با تاکید بر بهره جستن از نخبگان دانشگاهی و علمی در عرصه اقتصادی گفت: برای مقابله با تهاجم دشمن باید جهاد اقتصادی سرلوحه فعالیت مسئولان اجرایی قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۳۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) ویژگی‌های این امام را برشمرد و گفت: علم، حلم، دانش و بردباری از خصیصه‌های بارز امام محمدباقر (ع) است که باید از سیره علمی و عملی این امام برای توسعه فرهنگ جامعه استفاده شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان جایگاه تربیت همراه با علم‌آموزی در محیط مدرسه را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: شخصیت یک دانش آموز در محیط‌های خانه و مدرسه شکل می‌گیرد که ارتباط اولیاء دانش آموز با معلم نقش تاثیرگذاری در حل مشکلات شخصیتی و فرهنگی دانش آموز دارد.

امام جمعه موقت بوشهر توجه به مشکلات دانش آموز در دو کانون مدرسه و خانه را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای رفع دغدغه و نگرانی دانش آموزان در حوزه فرهنگی و تربیتی باید رابطه اولیاء دانش آموزان با معلمان تقویت و مستمر شود.

دشتی با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه سه قوه در حل مشکلات اقتصادی مردم خاطرنشان کرد: در این عرصه مشارکت نخبگان علمی و دانشگاهی امری مهم و ضروری است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه نخبگان در حوزه‌های مختلف علمی در ۴۰ سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌اند گفت: چرا تاکنون نخبگان و دانشگاهیان در محیط‌های علمی به حل مشکلات اقتصادی توجه نکرده‌اند و در هر دوره ایران با این مسائل دست پنجه نرم کند.

وی با بیان اینکه با وزش و یا طوفان اقتصادی مشکلاتی در جامعه ایجاد می‌شود، تاکید کرد: باید از ظرفیت نخبگان دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این عرصه بهره جست.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر عمل جهادی در تحول اقتصادی تصریح کرد: برای مقابله با تهاجم دشمن باید جهاداقتصادی سرلوحه فعالیت مسئولان اجرایی قرار بگیرد. در حل مشکلات اقتصادی نمی‌توان به صورت سازمانی و اداری کار‌ها دنبال شود بلکه باید به صورت جهادی وارد عمل شد و مسئولان باید جهادگرانه و بسیجی، شبانه‌روز تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با قدردانی از تحمل و صبر مردم انقلابی و همیشه در صحنه در برابر ناملایمات اقتصادی تصریح کرد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم مورد توجه مسئولان قراربگیرد و به صورت جهادی حل و فصل شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات