خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

مدیران مدارس برای ارتباط با والدین از پیام رسان خارجی استفاده نکنند/افزایش دانش آموزان تا سال ۱۴۰۳

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان در معرض خطر پیام‌رسان‌های خارجی هستند گفت: مدیران مدارس برای اطلاع رسانی و ارتباط با والدین نباید از این پیام‌رسان‌ها استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۶۹۴۹۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
مدیران مدارس برای ارتباط با والدین از پیام رسان خارجی استفاده نکنند/افزایش دانش آموزان تا سال ۱۴۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمد بطحایی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روند رو به افزایش تعداد دانش آموزان اظهار کرد: تا ۶ سال آینده شاهد افزایش تعداد دانش آموزان در کشور خواهیم بود تا تعداد دانش آموزان به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برسد، اما پس از آن تعداد دانش آموزان کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: هر سال ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی توسط وزارت آموزش و پرورش چاپ می‌شود، امسال کتابی با عنوان مدیریت خانواده و سبک زندگی برای دانش آموزان پایه دوازدهم تدوین کردیم و این کتاب جزو دروس الزامی برای دانش آموزان است تا در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان بایستیم.

وزیر آموزش و پرورش تقویت ارتباط با والدین دانش آموزان را سیاست این وزارتخانه دانست و تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را با هدف خنثی سازی هجمه‌های فرهنگی دشمن در مدارس اجرا می‌کنیم.

بطحای با اشاره به اجرای طرح مصباح الهدی اظهار کرد: این طرح به منظور بصیرت افزایی و معرفت افزایی به دانش آموزان در موضوع مهدویت در سال گذشته در مدارس سراسر کشور اجرا شد و ۶ میلیون دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ارتقاء مهارت و پرورش در دوره ابتدایی نتیجه تغییر نگرش وزارت آموزش و پرورش است، در سال گذشته شاهد توزیع پنج میلیون جلد کتاب با ۷۰ عنوان در زمینه قرآن، نهج البلاغه، احکام دینی، سبک زندگی ائمه معصومین (ع) و امام شناسی در مدارس کشور بودیم و دانش آموزان استقبال زیادی از این کتاب‌ها داشتند.

بطحایی گستردگی جغرافیایی وزارت آموزش و پرورش را زیاد دانست و تصریح کرد: این وزارت خانه ۱۰۷ هزار مدرسه و ۷۰۰ هزار کلاس در کشور دارد، به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش یک شبکه مجازی را راه اندازی کرد که در واقع یک تلویزیون تعاملی است و از طریق این شبکه امکان ارائه پاسخ به شبهات دانش آموزان وجود دارد.

وی ادامه داد: دانش آموزان در معرض خطر پیام‌رسان‌های خارجی هستند و مدیران مدارس برای اطلاع رسانی و ارتباط با والدین نباید از این پیام‌رسان‌ها استفاده کنند و این اطلاع رسانی از این پس باید از طریق شبکه مجازی امن وزارت آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های این وزارتخانه پاسخگویی به شبهات دانش آموزان است، امروز اعتقادات دانش آموزان مورد هجمه دشمن قرار گرفته است و وزارت آموزش و پرورش وظیفه خودرا توجه به این موضوع می‌داند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار