رحیم زاده از فعالان اقتصادی در گفتگو با بسیج:

بازاریابی فعال و توانمند بنیه تولیدی کشور را قوی می کند

یک فعال اقصادی در بخش تولید تجهیزات کشاورزی گفت: تولیدکنندگان همانقدر که برای تولید یک محصول تلاش می کنند باید برای تلاش در بخش بازریابی آن هم سعی خود را انجام دهند چون بازاریابی پویا و توانمند ، نقش بسزایی در تقویت بنیه تولیدی کشور ایفاء می‌کند
کد خبر: ۹۰۷۲۲۳۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ فعالیت‌های اقتصادی در دوران حاضر به جهت تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شده در جوامع با تغییرات گسترده ای همراه شده و به نوعی می توان گفت برای یک فعالیت موفق اقتصادی، باید پیش نیازهای بسیاری را تعیین کرد و دنبال مولفه های زیادتری رفت که یکی از آنها به عرصه بازاریابی معطوف می شود.

در گذشته اگر، تنها شاهد یک تولیدکننده و مصرف کننده در یک بخش بودیم، در دوران حاضر در کنار این مراکز، شاهد مجموعه ای از رقابت ها هستیم که برای توفیق در چنین فضایی باید به الزامات مقتضی این فضا قائل بود.

در فضائی که ، رقابت های اقتصادی تنگاتنگ و عمیق می شود ، اِتِکای صِرف به تولید کالای با کیفیت ، ضامن موفقیت آن مرکز یا واحد تولید کننده محصول و به تعبیری عام تر فعالیت اقتصادی نخواهد بود. به واقع، در کنار تولید کالای با کیفیت ، باید در راستای معرفی محصولات ، جذب مشتری هر چه بیشتر و تسخیر بازارهای هدف در سطوح فرا منطقه ای و فرامرزی نیز تلاش فزاینده ای لحاظ شود.

این قاعده در بنگاه های تولیدی نیز صدق می کند که برای باز شدن عرصه فعالیت های خود در بازار داخلی باید در عرصه بازاریابی نهایت تلاش خود را انجام دهد.

حال با توجه به این مبحث ، چند دقیقه ای با مهدی رحیم زاده از کارشناسان تولید تجهیزات کشاورزی و اساتید دانشکده کشاورزی در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، تجهیزات دام، طیور و آبزیان استان مرکزی گفتگو کردیم که از نظرتان می گذرد؛

رحیم زاده با اشاره به اهمیت بازار یابی در بخش تولیدات کشاورزی و صنعتی گفت: بازاریابی را می توان به دو بخش داخلی و بین المللی تقسیم بندی کرد که هر دو عرصه مذکور در زیر مجموعه بازاریابی کلان قرار می‌گیرند و این تقسیم بندی در جهت نوع فعالیت ها در حوزه تولیدات تعریف شده اند.

این استاد دانشگاه افزود:متاسفانه نحوه ارائه محصولات داخلیِ ما در بازارهای جهانی با ضعف هایی روبروست و در بسیاری از فعالیت ها، باوجود برخورداری از مَزیتِ ظرفیت رقابت پذیری ، آنچنان موفقیت چشمگیری حاصل به دست نیاوردیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در حقیقت فرآیند ارائه کالاهای تولیدی از طرف تولیدکنندگان ما در جاهایی بسیار ضعیف بوده است و همین عامل باعث عدم حضور موفق برخی صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی شده است.

رحیم زاده بیان کرد: تولیدکنندگان همانقدر که برای تولید یک محصول تلاش می کنند باید برای تلاش در بخش بازریابی آن هم سعی خود را انجام دهند چون بازاریابی پویا و توانمند ، نقش بسزایی در تقویت بنیه تولیدی کشور ایفاء می‌کند

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسلما در شرایطی که تولید کننده قادر به فروش و عرضه هر چه بیشتر محصولات خود است ، بستر لازم برای پیشرفت و شکوفایی فزاینده تر فعالیت هایش ، هموارتر خواهد شد.

ارسال نظرات