خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی:

تعداد زیاد پرونده‌ها در دستگاه قضایی نتیجه کمرنگ شدن فرهنگ حسینی و مهدوی است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه وجود پرونده‌های بسیار زیاد موجب شده است که روند رسیدگی به پرونده‌ها سرعت لازم را نداشته باشد گفت: یکی از مهمترین دلایل زیاد بودن تعداد پرونده‌ها کم توجهی به فرهنگ مهدوی و حسینی است.
کد خبر: ۹۰۷۳۲۳۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

تعداد زیاد پرونده‌ها در دستگاه قضایی نتیجه کمرنگ شدن فرهنگ حسینی و مهدوی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهریاری مشاور رئیس قوه قضائیه در حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی باید به مسئله قضاوت و احقاق حقوق توجه زیادی شود، تاکید کرد: در دنیای امروز همه تلاش‌ها برای تضییع حقوق مردم است و در کشور‌های مختلف شاهد پایمال شدن حقوق مردم مظلوم هستیم.

وی با اشاره به اینکه رژیم آل سعود با همه به مردم بی گناه آن‌ها را کشته و حقوق دیگان را پایمال می‌کند، بیان کرد: دردنیای کنونی برای حق مظلومان ارزشی قائل نیستند.

این مرجع تقلید با اشاره به انکه باید در رسیدگی به پرونده‌های مردم و احقاق حق و حقوق ایشان تسریع شود، اضافه کرد: از جمله مسائل مورد انتظار احقاق حقوق مردم است.

وی افزود: وجود پرونده‌های بسیار زیاد موجب شده است که روند رسیدگی به پرونده‌ها سرعت لازم را نداشته باشد که باید در این خصوص چاره اندیشی شود. یکی از مهمترین دلایل زیاد بودن تعداد پرونده‌ها کم توجهی به فرهنگ مهدوی و حسینی است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد سوگواری و عزاداری برای شهادت اهل بیت (ع) و سیدالشهدا (ع) گفت: مردم هیچگاه دنبال اصل قضیه عاشورا و چرایی شهادت اهل بیت (ع) به دست ظالمان آنگونه که باید نپرداختند.

وی با اشاره به اینکه حرکت اربعین حسینی مقدمه‌ای برای تشکیل حکومت مهدوی (عج) است، خاطرنشان کرد: باید با تقویت فرهنگ عاشورایی و مهدوی و حضور پررنگ‌تر در حرکت اربعین، بر قداست آن بیفزاییم.
ارسال نظرات