خبرهای داغ:
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد

آغاز ۴۰ پروژه وقفی در بقاع امامزادگان قم/ ایتام قم چشم انتظار موقوفات مردمی

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ۴۰ پروژه وقفی در سطح بقاع متبرکه امامزادگان قم با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان آغاز شده که امید است این پروژ‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۲۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
آغاز ۴۰ پروژه وقفی در بقاع امامزادگان قم/ ایتام قم چشم انتظار موقوفات مردمی

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت هفته وقف با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد اظهار کرد: ساختار وقف ساختار دقیق فقهی و حقوقی برای ماندگار کردن امور خیریه محسوب می‌شود و با توجه به احکام دقیقی که پیرامون مقوله وقف در دین اسلام وجود دارد، می‌توان گفت: ماندگارترین نوع خدمت در جامعه به شمار می‌رود.

وی افزود: ایجاد تغییر و تبدیل در هر امری که در بحث وقف جای بگیرد ممنوع است و هیچ کسی نمی‌تواند در صرف موارد موقوفه جز در راستای نیت واقف عمل نماید.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: جامعه باید به سمتی حرکت کند که همانند اوایل ظهور اسلام، سنت وقف فراگیر شود و هر مسلمانی در هر سن و سالی و در هر جایگاهی به انجام عمل وقف اهتمام ورزد.

حسینی عنوان کرد: رسالت سنگین فرهنگ‌سازی پیرامون وقف و ترویج آن بر عهده اصحاب رسانه و صاحبان منبر و قلم است.

وی ادامه داد: یکی از منابع مهم در راستای گسترش وقف در جامعه، بقاع امامزادگان هستند. با معرفی امامزادگان به مردم جامعه باید در راستای جلب وقف‌های مردمی و گسترش برنامه‌های حرم مطهر امامزادگان که در طول صد‌ها سال مرکز رشد معنویت و ترویج فرهنگ اسلامی محسوب می‌شده‌اند تلاش کرد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم اذعان کرد: هفته وقف فرصت مناسبی برای جلب توجه بزرگان، نخبگان و مردم به مسئله «وقف» است.

حسینی دیدار با ائمه جمعه شهر مقدس قم، برگزاری خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»، برگزاری همایش تجلیل از مفاخر قرآنی و یاوران وقف و خادمان امامزادگان (ع)، برگزاری نشست‌های صنفی تخصصی پیرامون ترویج فرهنگ وقف، استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان در امامزاده‌ها و سایر مکان‌های عمومی را بخشی از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان قم در طول هفته وقف دانست و افزود: تبلیغات محیطی، غبارروبی بقاع متبرکه برخی از امامزادگان و نشر اخبار حوزه وقف در استان قم از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته وقف انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۳۴ درصد دریافتی‌های موقوفی در قم نسبت به سال گذشته رشد یافته، ۴۰ پروژه وقفی نیز در سطح امامزادگان قم با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان آغاز شده که امید است این پروژ‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: در سال جاری تا کنون حدود ۴۰ میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله اجرای برنامه ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و نشاط معنوی، کمک به ایتام، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب طرح مهر تحصیلی، کمک به زندانیان و آزادی جمعی از زندانیان و کمک به دارو و درمان بیماران نیازمند هزینه شده است.

حسینی از افتتاح دو مدرسه حفظ قرآن کریم در بقاع امامزاده عبدالله و امامزاده جمال استان قم خبر داد و گفت: این مدارس حفظ قرآن ۴۵ نفر از علاقه‌مندان را زیر پوشش قرار داده که این افراد تاکنون موفق به حفظ هشت جزء قرآن کریم شده‌اند و پس از یکسال حافظ کل قرآن می‌شوند.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای جذب ۲۰ هزار نفر در راستای حفظ قرآن کریم حداقل در حد یک جزء صورت گرفته است تا هر چه زودتر در این عرصه قدم بگذارند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم کسب رتبه نخست در مسابقات کشوری قرآن کریم توسط قاریان و حافظان استان قم را از بهترین اتفاقات سال جاری برای استان قم دانست و گفت: بزرگداشت اربعین سالار شهیدان در قالب برپایی موکب در شهر سامرا دیگر اتفاق خوبی بود که در سال جاری به نام قم رقم خورد.

حسینی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: همه خود را در راستای ترویج فرهنگ وقف مسؤول بدانند و با کمک به ترویج این فرهنگ خداپسندانه، سهم خود را در راستای کمک به جامعه اسلامی ایفا کنند.
ارسال نظرات