حجت الاسلام رستگار در گفتگو با بسیج:

هیئت های اندیشه ورز در مساجد برای ایجاد اشتغال فعال شوند

یک نظریه پرداز حوزه گفت:هیئت های اندیشه ورز،هیئت امنای مسجد،کانون فرهنگی با سایر نهادها و اداره ها و حتی سازمان های مردم نهاد هم اندیشی کنند و در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در محله ها بکوشند.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۱۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رستگار امام جماعت مسجد و کارشناس ارشد حوزه علمیه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: مساجد یکی از فضاهای مناسب برای رفع حل مشکلات اقتصادی،فرهنگی،سبک زندگی،آسیب های اجتماعی،اشتغال و حتی کمک به هموطنان در سایر امور اجتماعی است که باید از این ظرفیت گسترده استفاده شود.

رستگار با اشاره به ایجاد پناهگاه اشتغال در مساجد برای جوانان افزود: جوانان باید مساجد را برای خود و هم محله ها محلی امنی برای رفع مشکلاتشان بدانند و آنجا را به هیئت های اندیشه ورز برای ارائه راه کار در جهت حل مشکلات تبدیل کنند.

این کارشناس حوزه تصریح کرد: وقتی جوانان و سایر مردم با استفاده از ظرفیت گسترده ای که مسجد ایجاد می کند در کنار یکدیگر قرار بگیرند مسئولین هم به ناچار باید به این جمع بپیوندند و به این فضای ایجاد شده احترام بگذارند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد عنوان کرد: هیئت های اندیشه ورز،هیئت امنای مسجد،کانون فرهنگی با سایر نهادها و اداره ها و حتی سازمان های مردم نهاد هم اندیشی کنند و در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در محله ها بکوشند.

رستگار در پایان خاطر نشان کرد: مساجد می توانند با ایجاد فضای گرم همراه با هم اندیشی های علمی در جهت اشتغال و کارآفرینی بیکاران محله خود در حد توان خود مثل ایجاد کسب و کارهای خانگی تأثیر شگرفی داشته باشند.

ارسال نظرات