خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی:

مذاکره، تعامل و پیروی از غرب مشکلی را حل نمی کند/ تسلیم امر ولایت بودن مسیر سعادت است

کارشناس مذهبی گفت: امروزه در کشور خودمان هم عده ای باور دارند که دین مبین اسلام آن ها را به مقصد خواهد رسانید و باید از آیین آن پیروی کنند، اما زمانی که ولی امرشان دستور می دهد که مثلا مذاکره با آمریکا و غرب دردی از ملت دوا نمی کند تسلیم نیستند و هر چه به نظر خودشان و برای منافع شخصی شان مهم است را عملی می سازند.
کد خبر: ۹۰۷۷۰۵۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین حامد مقری کارشناس مسائل دینی  در جمع بسیجیان خوسف ضمن گرامی داشت ماه ربیع الاول ماه میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام و ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اظهار داشت: امروزه در فضای مجازی عده ای خداوند بزرگ منان را زیر سوال می برند و می گویند چرا باید ادیسون که این همه خدمت به مردم کرده و برق اختراع کرده است برود جهنم ولی افرادی که هیچ خدمتی به مردم نرساندند و فقط خدا باور بودند نماز خوانده و روزه می گیرند که برای مردم دیگرمنفعتی ندارند  به بهشت بروند  این عدالت نیست .

 

وی گفت: خداوند می گوید اگر از من بهشت می خواهید ایمان و عمل صالح داشته باشید زیرا ایمان بی عمل معنا ندارد و این عمل صالح است که نشانه تسلیم بودن در برابر خداوند بزرگ منان است.

 

حجت الاسلام مقری با اشاره به سوره حضرت ابراهیم (ع) افزود: مثال کسی که ایمان بی عمل صالح داشته باشد مثل خاکستر در مسیر باد است و همچون سرابی بیش نیست.

 

وی با اشاره به گفتارهای حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) ادامه داد: کافران وقتی به حضرت پیامبر (ص) گفتند چرا شما قبله مستقل ندارید و یهودیان به پیامبر (ص) کنایه می زدند که اگر دین های قبل را منسوخ می دانید پس چرا به سمت مسجد الاقصی نماز می خوانید ، که به پیامبر وحی شد به سمت مسجد الحرام نماز بخوانید.

 

ایمان یعنی باور و تسلیم محض خدا بودن

وی گفت: ایمان یعنی باور داشتن به یک قضیه اما معنای قرآنی آن چیز دیگری است چنان که از آیات قرآن بر می آید ابلیس هم باور داشته است که خداوند وجود دارد، خدا وی را خلق کرده است، او را از آتش در امان داشته، ربویت خدا،  قیامت و نزول وحی به پیامبران را هم قبول داشته است اما پس چرا قرآن او را کافر می داند؟

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: فرعون هم همین طور به خدا باور و یقین داشته چنانکه در آیه 14 سوره نمل هم بدان اشاره شده است و اشاره دارد در آیه 102 سوره اسرا به این که فرعون همه آیات و نشانه های وجود خدا را می دانسته و اهل کتاب هم پیامبر(ص)  را از سوی خدا می دانستند اما این نکات نشانه مومن بودن نیست. در نتیجه ایمان یعنی باور و تسلیم محض خدا بودن.

 

مقری افزود: زمانی برای پیامبر (ص) سفری پیش آمد و کسانی همراه  پیامبر بودند، پیامبر (ص) فرمودند حد ترخص مدینه را رد کرده ایم بنابراین روزه تان را افطار کنید، با این وجود برخی نپذیرفتند و روزه خود را افطار نکردند و تسلیم امر پیامبر نبودند که نشان می داد ایمانشان کامل نیست و هر چه خودشان صحیح می دانستند به آن عمل کردند.

 

وی در پایان اظهار داشت: امروزه در کشور خودمان هم عده ای باور دارند که دین مبین اسلام آن ها را به مقصد خواهد رسانید و با ید از آیین آن پیروی کنند، اما زمانی که ولی امرشان دستور می دهد که مثلا مذاکره با آمریکا و غرب دردی از ملت دوا نمی کند تسلیم نیستند و هر چه به نظر خودشان و برای منافع شخصی شان مهم است را عملی می سازند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها