خبرهای داغ:
رئیس حوزه و دانشگاه قم:

کلیدواژه حل مشکلات در هر جامعه‌ای نماز است

رئیس حوزه و دانشگاه قم گفت: اگر در شهر یا جامعه‌ای نماز جدی گرفته نشود مشکلات موجود در آن شهر حل نخواهند شد و کلیدواژه حل مشکلات در هر جامعه‌ای نماز است.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۰۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

کلیدواژه حل مشکلات در هر جامعه‌ای نماز استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام محمد کاظمی در اجلاس نماز شهرستان نهاوند با اشاره اینکه تمام نقطه شروع‌ها در قرآن به نماز است، اظهار داشت: آغاز و انتهای کارها، نقطه شروع فعالیت پیامبر گرامی اسلام(ص)، قیامت، صراط، فروع دین، همه و همه نماز بوده و هست و باید نقطه شروع فعالیت مسئولین نیز نماز باشد.

وی افزود: سه راه برای دوری از گناه و حفاظت در مقابل آن وجود دارد، محفل انس با قرآن، نماز اول وقت در مسجد و ازدواج به موقع که اگر در جامعه‌ای این سه اصل رعایت شود مردمان آن شهر و جامعه به گناه آلوده نخواهند شد.

رئیس حوزه و دانشگاه قم گفت: اگر در شهر یا جامعه‌ای نماز جدی گرفته نشود مشکلات موجود در آن شهر حل نخواهند شد و کلیدواژه حل مشکلات در هر جامعه‌ای نماز است.

وی ادامه داد: متأسفانه اتفاق بدی که افتاده این است که مردم هیچ نیازی به مساجد ندارند و حتی برای یادگیری قرآن نیز دیگر به مساجد مراجعه نمی‌کنند و این بروز مشکلات جدی برای مردم را در بر دارد.

کاظمی بیان داشت: نماز اخلاق و روحیات مردم را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که مردم از گناه و جرم و بزه دوری کنند .

وی تصریح کرد: ترویج قرآن و دین کار سبکی نیست و مسئولین باید به این کار همت گمارند و این کار برای مسئولین هم خوب است و بیشتر با مردم در ارتباط است و با مشکلات آنها آشناست و با این کار پیام دین به مردم می‌رسد.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه باید ادبیات مردم و ارتباط با آنها را کشف کرد، اظهار داشت: اگر به نسل جوان ما احترام گذاشته شود و کرامت داشته باشد جذب نماز و مسجد می‌شود اما متأسفانه در جامعه امروز ما مورد نقد تند قرار می‌گیرند، جوانان را دریابید .

در پایان این مراسم از فعالان ترویج فرهنگ نماز در شهرستان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات