خبرهای داغ:
اخوند کر در گفتگو با بسیج :

بسیح یک سرمایه بزرگ و بیدار ملی است/بر ما لازم است وحدت را همیشه حفظ کنیم

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن گفت:بسیح یک سرمایه بزرگ و بیدار ملی است و بسیج مختص به یک اداره و ارگان نیست بلکه نشأت گرفته از مردم و یک مملکت اسلامی است .
کد خبر: ۹۰۸۱۵۵۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، آخوند کر امام جمعه اهل سنت شهرستان ترکمن در گفتگو با خبرنگار بسیج در رابطه با هفته وحدت و بسیج گفت: وحدت کلمه ای است که اسلام برای آن ارزش قایل شده است .

وی افزود: در اسلام کلمه وحدت یعنی همدلی و با هم بودن و خداوند در قرآن درباره وحدت می فرماید به ریسمان الهی قرآن و کتاب خدا چنگ زنید و متفرق نشوید.

آخوند کر با بیان اینکه بر ما لازم است وحدت را همیشه حفظ کنیم وحدت یک واجب الهی است خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید ، رسول الله (ص) برای شما الگوی حسنه است و تمامی بشریت می توانند از وجود ایشان استفاده کنند. در زمان دو خلیفه اوس و خزرج خونریزی بود.پیامبر (ص) بین این دو خلیفه پیمان اخوت بست تا جایی که برای هم جان می دادند پس در هر زمان وحدت لازم است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن در ادامه تصریح کرد: ما باید به مشترکات خود اهمیت بدهیم .پیامبر (ص)به مشترکات اهمیت میداد، ما پیامبر واحد، قرآن واحد و خدای واحد داریم و هیچوقت نباید به اختلافات دامان بزنیم.

وی در ادامه با توصیه ای به صدا و سیما درباره ی این مسئله که باید مشترکات را برجسته کند یادآور شد: با هر گروه و مذهبی باید وحدت داشته باشیم و  به مقدسات همدیگر نباید توهین کرد و حضرت آقا دنبال وحدت کلمه در جامعه است تا همیشه صلح و آرامش در کشور و جهان برقرار شود.

آخوند کر همچنان در مورد هفته بسیج بیان کرد: بسیج یک نیروی مردمی است ، امام خمینی (ره) فرموده است بسیج لشکر مخلص خداست و ما در 8 سال دفاع مقدس میبینیم که بسیج اخلاص خود را نشان داده و در مقابل متجاوزگران ایستاده تا حتی یک وجب از خاک مقدسمان از کشور جدا نشود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن در پایان با اشاره به اینکه خیلی از بسیجی ها برای این خاک شهید شدند گفت: بسیح یک سرمایه بزرگ و بیدار ملی است و بسیج مختص به یک اداره و ارگان نیست بلکه نشأت گرفته از مردم و یک مملکت اسلامی است .

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها