خبرهای داغ:
جانشین بسیج سازندگی کشور:

اجرای طرح مطالعات آب در خراسان جنوبی/ وحدت ملی در مقابل جنگ اقتصادی شکل نگرفته است

جانشین بسیج سازندگی کشور گفت: برای خشکسالی های اخیر طرحی در دستور کار دانشگاه امام حسین و دفاع است که خراسان جنوبی جزو 4استانی است که طرح مطالعات آب در آن اجرا می شود
کد خبر: ۹۰۸۲۱۵۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر محمد زهرایی جانشین بسیج سازندگی کشور صبح امروز در همایش شکوه هجرت در بیرجند اظهار داشت: خودمان را از قبل برای جنگ اقتصادی آماده نکرده ایم و اکنون در حال دفاع اقتصادی هستیم نه در جنگ اقتصادی چون نمی توانیم ضربه اقتصادی به دشمن بزنیم.

وی عنوان داشت: معنا و مفهوم تفاوت لغاتی چون شهادت، دفاع، بسیج و وحدت در کشور ما با سایر ملت ها بر مبنای ارزش ها و اعتقادات دینی استوار است.

زهرایی با بیان اینکه تفاوت در رفتار انسان در محتوا و روح حاکم بر اثر است نه در شکل ظاهری  افزود: نیت الهی، اخلاص و باور قلبی است که به اعمال و رفتار انسان ها ارزش و ماندگاری می دهد.

 وی ادامه داد: در بسیج سازندگی با شکل دهی به کارهای جهادی به دنبال پرورش روح حاکم بر حرکت های جهادی و خدمت رسانی هستیم  وگرنه این گونه اقدامات در جاهای دیگر هم انجام می شود.

جانشین بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جهادگران همچون خون در رگ های بسیج سازندگی ساری و جاری هستند خاطرنشان کرد: کسب رضای خداوند تفاوت خدمت رسانی در عملی است که خلق خدا را به حاکمیت اسلامی نزدیک می کند.

وی اظهار داشت: نیت جهادگران رفتار آنها را با ارزش می کند و این نیت است که تفاوت ها را به وجود می آورد اما پنهان است.

زهرایی گفت: امروز در یمن با وجود اینکه هر 9دقیقه یک کودک از گرسنگی جان می دهد و 13 میلیون نفر در شبانه روز یک وعده نان می خورند امام وحدت و انسجام در این برادران دینی چندین برابر ملت خودمان است.

وی با بیان اینکه جنگ برای یمنی ها تبدیل به نعمتی شده است اضافه کرد: چون مورد هجوم دشمن عینی قرار گرفتند این وحدت واقعی شکل گرفته و معنا و مفهوم دارد اما ما هنوز جنگ اقتصادی را لمس نکرده ایم و آن وحدت و انسجام در کشور شکل نگرفته است.

جانشین بسیج سازندگی کشور با تأکید بر اینکه امروز نیاز به شهید خدمت داریم متذکر شد: جهادگران از این فرصت استفاده کنید شما نماینده خدمت رسانی در کشور هستید .

وی اظهار داشت: بعد از رزمایش خدمت رسانی بسیج و بیانات ارزنده رهبری در جمع بسیجیان وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی به سمت کارهای جهادی سوق پیدا کردند و به سراغ بسیج آمده اند.

 زهرایی متذکر شد: مردم، خیرین و دولت باید در یک جغرافیای هدف مشخص شده با معنا و مفهوم حرکت در جهت خدمات رسانی ، اخلاص و خودسازی در عرصه اقتصادمقاومتی به صحنه بیایند.

وی با بیان اینکه در اجرای چند طرح در سطح کشور بسیج سازندگی استان پایلوت شده است گفت: برای آموزش تخصصی طرح جهادگران کارآفرین تفاهم نامه ای با کمیته امداد منعقد شده است و اولین استانی است که 200جهادگر را تخصصی آموزش می دهند.

جانشین بسیج سازندگی کشور افزود: برای خشکسالی های اخیر طرحی در دستور کار دانشگاه امام حسین و دفاع است که خراسان جنوبی جزو 4استانی است که  طرح مطالعات آب در آن اجرا می شود و کارهای عمیقی برای توانمندسازی جهادگران و مردم در حال انجام است.

گفتنی است، در این مراسم گروه سرود دانش آموزان بشرویه با عنوان " نصر" اجرا کردند و مورد تقدیر و تشویق جانشین بسیج سازندگی کشور قرار گرفتند.

در پایان از جهادگران بسیجی و مدیران جهادگر تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها