سردار کریمی:

دستاوردهای انقلاب را به شکل منصفانه برای نسل جوان تبیین کنیم/لزوم توجه هنرمندان در تبیین دستاوردهای انقلاب

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی گفت:دستاوردهای انقلاب زیبایی های کشور حساب می شوند و باید بتوانیم آن را منصفانه برای نسل جوان تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۰۸۳۹۰۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار کریمی در اختتامیه جشنواره شعر بانوان که با عنوان " بانوی مقاومت ،انقلاب اسلامی و دفاع مقدس " در کانون بسیج جوانان برگزار شد گفت: امروز فضای مجازی مشکلات زیادی را برای کشور درست کرده است، مشکلاتی که اکثرا دلایل آسیب های اجتماعی مثل طلاق،اعتیاد،قاچاق،بداخلاقی ها و... هستند.

وی افزود: در کنار فضای مجازی بحث تشکیل فرقه ها و گروه های ضاله که بخشی از افراد را جذب کرده اند می باشد که این موضوع هم سبب حملاتی گسترده در بحث اعتقادات به جوانان وارد می کنند.

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی ادامه داد: یک ناتوی فرهنگی امروزه در حال فعالیت علیه ایران اسلامی است و دائما هم در بخش تولید محتوا فعال هستند.

سردار کریمی بیان کرد: دوران قبل از انقلاب ما در کشور یک رژیم کاملا وابسته داشتیم که آمریکایی ها به شکل مستقیم در کشور مدیریت می کردند که اسناد این موضوع همگی در اسناد محرمانه لانه جاسوسی موجود بود.

وی اظهار داشت: کتاب های خاطرات زیادی در رابطه با این موضوع چاپ شده است که یکی از آنها کتاب خاطرات درباری و خاطرات مادر شاه می باشد.

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی تصریح کرد: در دوران پهلوی شاه ایران اختیار نداشت که یک مدیر و مسئول در داخل کشور را عوض کند و باید از آمریکا اجازه می گرفت.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: بیش از ده هزار نفر از فعالین مختلف از شهدای محراب گرفته و آیت الله مهدوی تا خیلی از شهدای انقلاب در بند ساواک و رژیم شاهنشاهی در حال شکنجه شدن بودند.

وی افزود: دوران پهلوی یک دوران خفت بار برای اقتصاد کشور بود، یک محصول به نام نفت داشتیم که تولید می کردیم و خام می فروختیم و می خوردیم و در سایر صنایع چیز قابل توجه ای در کشور نداشتیم.

وی با اشاره به شرایط عقب ماندگی که در دروان پهلوی وجود داشت گفت: در رژیم پهلوی 75 درصد از جامعه بی سواد کامل بودند،عمدتا این جمعیت شامل خانم ها بود به این دلیل که خانواده ها راضی نبودند دختران خود به دلیل تحصیل حجاب خود را از بین ببرند،در برخی مواقع دختران ایرانی را جلوی شاه رژه می بردند.

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی افزود: در بحث بهداشت و درمان بیماری در شهرستان ها و روستاها بیداد می کرد، یک رشته تخصصی در بحث پزشکی در کشور داشتیم و 7 دانشکده با 700 دانشجو فعال بودند.

وی ادامه داد: در کل کشور 16700 پزشک کلا در کشور داشتیم که حدود 30 درصد از آنها بنگلادشی و هندی بودند.

سردار کریمی بیان کرد: در وضعیت سیاسی وابستگی که به غرب وجود داشت یک نوع خفقان سیاسی ایجاد شده بود.

وی اظهار داشت: با این وضعیت اقتصادی،سیاسی،بهداشت از نظر نظامی هم که دستمان خالی بود و همه چیز در اختیار آمریکایی ها بود.

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی افزود: حضرت امام در چنین وضعیت موفق شدند که انقلاب را پی ریزی کنند،در این فضا انقلابیون توانستند رشد و نمو کنند و حمایت کنند که هیچ گونه حمایت خارجی هم از ایشان نشد.

سردار کریمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در بحث دستاوردهای انقلاب اگر بخواهیم خیلی صریح یک نگاهی بیندازیم ؛ در بحث پزشکی دانشکده های ما به 47 دانشگاه رسیده است و تعداد دانشجوهای پزشکی ما به چند صد هزار نفر رسیده اند، از 53 کشور دنیا پزشک وارد ایران می شود،در بحث سواد بالای 75 درصد از خانم ها هم اکنون با سواد هستند،الان بیش از دو هزار نویسنده خانم در کشور داریم.

وی افزود: در بحث استقلال اینکه نه شرقی و نه غربی را قبول داریم و خودمان قانون اساسی را می نویسیم این دستاورد کمی نیست،همین که کسی نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد را نباید نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: اقتصاد ایران بین کشورهای دنیا رتبه 18 را دارد،در صادرات بیستمین کشور و در بین کشورهای دنیا پنجمین کشور ثروتمند دنیا از نظر ذخایر طبیعی هستیم،رتبه 18 در تولید ناخالص ملی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نشانه های رفاه در کشورهای توسعه یافته بحث سفرهای خارجی است، اکنون موقع قضاوت اینکه این تعداد چه میزان سفر علمی بوده و چه میزان تجاری و یا زیارتی اکنون مورد بحث نیست، ولی این رقم در سال گذشته بیش از 10 میلیون سفر خارجی و رد شش ماهه امسال بیش از چهار میلیون سفر خارجی انجام شده است که این ها غیر از اربعین هستند.

سردار کریمی با اشاره به موفقیت هایی که به واسطه انقلاب در کشور ایجاد شده است گفت: نرخ رشد صنعتی ما 12 است، تولید فولاد 14،مس 12، آلومینیوم 17، سیمان 5، خودرو 12، امنیت غذایی 3 ، گندم 12، در تولید محصولات کشاورزی در مجموع رتبه 13 جهان را داریم، در تولید مرغ و تخم مرغ که در گذشته فقط از اسرائیل تهیه می شد رتبه 8 دنیا را در تولید آن داریم، گوشت قرمز 24 ،نفت 4،گاز 3، فرش 6 و...

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی ادامه داد: در بحث ساخت زیر ساخت ها که نشان از توسعه است جزء کشورهای برتر هستیم، در ساخت سدها و تونل ها و پل ها همه ی کارها را خودمان انجام می دهیم و کاملا خودکفا شده ایم.

وی افزود: در بحث ساخت تجهیزات نظامی و صنایع موشکی هیچ گونه وابستگی وجود ندارد که از مهمترین دستاوردهای انقلاب است.

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی توضیح داد: در دفاع مقدس دو ابر قدرت با یکدیگر علیه جمهوری اسلامی متحد شدند و 36 کشور دنیا هم با حمایت های مالی و تجهیزاتی علیه ایران می جنگیدند که با همه این ها یک وجب از خاک ایران عزیز را از دست ندادیم ولی در دوران قاجار و پهلوی با بستن قراردهایی چون گلستان و... مساحتی شامل 3 هزار کیلومتر از خاک این کشور جدا شد.

وی با اشاره به وجود تحریم های ظالمانه در چهل ساله انقلاب باعث ایجاد ظرفیت خود باوری شده است گفت: از اول انقلاب تحریم بودیم که الان این ها را بیشتر کردند ولی تحریم ها در دوران سازندگی از زمان جنگ بیشتر بود و هدف این بود که ملت نتوانند کشور را بسازند و زیر ساخت ها را قوی کنند.

سردار کریمی افزود: با نیروهای فرهیخته و دانشمندی که داشتیم ،با تلاش جمعیت دانشگاهی مان و جهاد شبانه روزی جوانان مان به این دستاوردها رسیدیم، خودمان را از تک محصولی بودن به هزاران شاخه صنعتی و... رساندیم.

وی ادامه داد: ترور 17 هزار شهید که از نخست وزیر و مقامات ارشد کشور گرفته تا مردم و جوانان ما این کشور را از پای در نیاورد و تسلیم نکرد.

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی تصریح کرد: در صنایع نظامی و دفاعی ما علاوه بر اینکه هیچ گونه وابستگی نداریم بلکه قدرت بازدارندگی هم داریم ، دشمن اگر توان داشت و نمی ترسید مطمئنا در بحث حمله نظامی اقدام می کرد.

سردار کریمی خاطر نشان کرد:در نفوذ سیاسی نه تنها وابسته نیستیم بلکه نقشه های آمریکا در منطقه را شکست دادیم و آن چیزی که آمریکا در یمن،عراق،سوریه و... می خواست را نگذاشتیم عملی بشود.

وی افزود: دستاوردهای انقلاب زیبایی های کشور حساب می شوند و باید بتوانیم آن را منصفانه برای نسل جوان تبیین کنیم.

فرمانده سپاه روح‌لله استان مرکزی با اشاره اینکه باید نگاهمان به انقلاب باید کامل باشد گفت: باید به دستاوردهای انقلاب نگاه زیبا داشته باشیم همانطور که وقتی از حضرت زینب (س) پرسیدند از عاشورا چه چیزی دیدید ایشان می فرمایند زیبایی،که تفکر ما باید این باشد.

سردار کریمی در همین رابطه افزود: هویت و اعتماد به نفسمان را نباید از دست بدهیم، این کشور بهای 27 هزار شهید برای استقلال و آزادی خود داده است که غفلت ما از دستاوردهای انقلاب خسارت های جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نقش هنرمندان یک نقش حساس تر و سنگین تر است و باید مراقب بود، زبان هنر در این روزها کاربرد بیشتری دارد و باید با ابتکارات و خلاقیت ها هنر تبیین دستاوردهای انقلاب را داشته باشیم و روز به روز آن را قوی تر کنیم.

ارسال نظرات