جعفري نويسنده بسيجي اراكي در گفتگو با بسيج ؛

قرار گرفتن در مسير انقلاب با حضور در فعاليت هاي بسيج / تاليف 22 عنوان كتاب در خصوص شهداء / رونمايي از كتاب قادر متعال 11 آذرماه

حميد جعفري گفت : تاليف و مشاركت در نويسندگي كتاب هاي اتوبوس قرمز ، جويندگان ، انگاره هاي ناميرا ، شهيدعبدالله رست، شهيد عباس صالحي و قادرمتعال را ميتوان بخشي از فعاليت هاي وي درحوزه نويسندگي دانست.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۵۹
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ حميد جعفري نويسنده بسيجي 29 ساله ازشهرستان اراك در گفتگو با خبرگزاري بسيج به فعاليت هاي خود در حوزه نويسندگي پرداخت و گفت : تاليف 22 كتاب با موضوع شهداي دانش آموز و تاليف و مشاركت در امر نويسندگي 6 كتاب با موضوعات مذهبي ، اعتقادي و اخلاقي برخي از فعاليت هاي هنري وي ميباشد .

وي در ادامه افزود : تاليف و مشاركت در نويسندگي كتاب هاي اتوبوس قرمز ، جويندگان ، انگاره هاي ناميرا ، شهيدعبدالله رست، شهيد عباس صالحي و قادرمتعال را ميتوان بخشي از فعاليت هاي وي درحوزه نويسندگي دانست.

جعفري درخصوص تاليف كتاب قادر متعال گفت: كتاب قادرمتعال كه حدود 3 سال براي نگارش آن وقت گذاشته شده و به چاپ دوم هم رسيده ، سعي دارد در مجموعه و قالب داستاني ، به موضوعات اخلاقي و مذهبي بپردازد.

وي به رونمايي ازاين كتاب هم اشاره و خاطرنشان كرد :رونمايي و نقد كتاب داستاني قادرمتعال با حضور مديركل كتابخانه هاي استان مركزي وهمچنين حضور دكترمحمدي به عنوان منتقد اين كتاب در روز 11 آذرماه در كتابخانه شهيد زراستوند واقع در شهرك قدس كوچه اتحاد يك ساعت 15 برگزار ميشود.

نويسنده بسيجي در ادامه به تاليف حدود 22 كتاب درخصوص شهداي دانش آموز هم اشاره و تصريح كرد : شناخت سيره و راه شهداء و انتقال تفكرانقلابي شهداء به نسل جوان ، ازجمله دلايلي بود كه به تاليف اين كتابها پرداخته و كتاب شهيدان عبدالله رست و عباس صالحي نيزبخشي از اين فعاليت ها ميباشد.

وي به ويراستاري چندين كتاب هم اشاره و افزود : ويراستاري و صفحه آرايي كتاب مقايسه شخصيت امام خميني (ره) با ديگر رهبران جهان و همچنين كتاب هاي فانوس معابر (شهيد عبدالله خراساني) ، كتاب زندگينامه (شهيد سلطانعلي مجيدي) و كتاب (شهيد نظامعلي فتحي) كه حدود 1000 تيراژ داشته ؛ بخشي از فعاليت هاي اين نويسنده بسيجي ميباشد.

حميد جعفري حمايت متوليان فرهنگي از كتاب و نويسندگي در كشور را پايين برشمرد و گفت : درحال حاضر و بعلت مشكلات متعددي همچون بالابودن هزينه هاي تاليف ، نشر و خريد كتاب ، فضاي مجازي و كيفيت پائين برخي كتاب ها حمايتي از اين حوزه بعمل نمي آيد.

جعفري حضور و فعاليت در بسيج را مهم دانست و افزود : قرارگرفتن در مجموعه هاي بسيج ،باعث بالا بردن توان كارگروهي در موضوعات و فعاليت هاي علمي ، اجتماعي ، سياسي و اعتقادي خواهد شد و فرد را در مسير صحيح انقلاب قرارميدهد و بسيج اين بستر سازي را به خوبي انجام داده است.

وي داشتن تفكر انقلابي درحوزه نويسندگي را امري ضروري دانست و خاطرنشان كرد : متوليان فرهنگي كشور بايد با رصد و برخورد با افرادي كه به دنبال نشر و چاپ كتاب هاي غيرمجاز در موضوعات اعتقادي ، سياسي و مذهبي هستند، بپردازد و از افراد نويسنده اي كه دغدغه اسلام و انقلاب را دارند ،حمايت همه جانبه اي داشته باشند.

حميد جعفري توصيه هايي را هم به نسل نوجوان و جوان نويسنده داشت و گفت : فعاليت با نويسندگان مختلف ، بالابردن قدرت تفكر در مسائل مختلف قرآني ، فلسفي و روانشناسي و همچنين رعايت اصول سه گانه ( مطالعه كتب مختلف ، بالا بردن توان نويسندگي و رعايت اصول نويسندگي ) از جمله توصيه هاي خود به نسل جوان نويسنده دانست.

وي در پايان خاك هاي نرم كوشك را بهترين كتاب دفاع مقدس دانست و گفت : خاك هاي نرم كوشك كه به خاطرات شهيد برونسي پرداخته و تاكنون 124 هزار بار به مرحله چاپ مجدد رسيده و نظرات حدود 30 منتقد را به همراه داشته حكايت از محتواي خاص اين كتاب دارد.

ارسال نظرات