خبرهای داغ:
مسئول کمیته هنری کنگره شهدای خراسان جنوبی خبر داد

فضل الشرفی از مجاهدین یمن مهمان اجلاسیه شهدای هنرمند/ تقدیم کتاب «ان الحیاه عقیده و جهاد» به رهبر مجاهدان یمن

مسئول کمیته هنری کنگره شهدای خراسان جنوبی گفت: در این اجلاسیه تنها کتاب ادبی کنگره شهدا که گردآوری 40 خاطره شهدا است به رهبر مجاهدان یمن تقدیم می شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۳۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس کارهایی که در حوزه هنری در برگزاری اجلاسیه و کنگره شهدا انجام می شود تصویر روشن تری از هنرمندان شهید بدست می آوریم.

وی عنوان داشت: با بررسی های انجام شده استان خراسان جنوبی 36 شهید هنرمند دارد که این شهدا در حوزه شعر، تئاتر و گرافیک کار می کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در  فضای جامعه امروزی نیاز گسترده ای داریم که ظرفیت شهدا را بیشتر بشناسیم و نقش آنان را در رشد جامعه اسلامی درک کنیم که کنگره شهدا این فرصت را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهدای هنرمند استان فردا چهارشنبه 14آذر ماه ساعت 6 عصر در سالن ایثار فلکه اول سجادشهر برگزار می شود.

نبی زاده بیان داشت: در حوزه سرود و سخنرانی توجه به حوزه مقاومت اسلامی در یمن مورد توجه است و دعوت از مجاهدین در این حوزه داریم.

اهدای کتاب ادبی کنگره شهدای خراسان جنوبی به رهبر مجاهدان یمن

وی ادامه داد: دو نمایشگاه «مشق عشق» و نمایشگاه تصویری «نقش عشق» در حاشیه برپایی این اجلاسیه خبر داد و گفت: این دو نمایشگاه از شنبه ۱۷ آذر در دو نگارخانه «شهر» و «سرو» برای بازدید عموم دائر می شود.

مسئول کمیته هنری کنگره شهدای خراسان جنوبی افزود: تقدیر از خانواده شهید سلطانپور به نمایندگی  از خانواده های شهدای هنرمند داریم.

وی با بیان اینکه یادواره ها، یادآوری برای ما است گفت: تلاش است تا بتوانیم چهره زیبا و تابناک شهدا را نشان دهیم و نسل جوان را با این اسوه ها آشنا کنیم و فضای فرهنگی و هنری استان را از شمیم عطر شهدا پر کنیم تا هنرمندان ادامه دهنده راه پر فروغ شهدا باشند.

نبی زاده عنوان داشت: استاد فضل الشرفی از مبلغین و مجاهدین کشور یمن و دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن مهمان این اجلاسیه است.

وی ادامه داد: در این اجلاسیه تنها کتاب ادبی کنگره شهدا که گردآوری 40 خاطره شهدا است به رهبر مجاهدان یمن تقدیم می شود.

اهدای کتاب ادبی کنگره شهدای خراسان جنوبی به رهبر مجاهدان یمن

 

رونمایی از ۲ جلد کتاب در اجلاسیه شهدای هنرمند

مجید کریمیان مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی هم از شناسایی ۳۶ شهید هنرمند در سطح استان خبر داد و گفت: دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی، بسیج هنرمندان، شهرداری، بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند همکاری می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دو جلد کتاب « خاطرات کوتاه شهید هنرمند مسعود تواضع» و کتاب «ان الحیاه عقیده و جهاد (تنها کتاب عربی کنگره 2 هزار شهید استان)» در این مراسم رونمایی می شود، افزود: نویسنده کتاب ان الحیاه عقیده و جهاد»، این اثر خود را به رهبر مبارزان یمن تقدیم کرده است که در این جلسه به نمایندگی به استاد فضل الشرفی از مبارزان یمنی اهدا می شود.

 

کریمیان تاکید کرد: امروز کشور یمن در خط مبارزه با اسلام آمریکایی است و یکی از کارهای ویژه جامعه هنری کشور، حمایت از جبهه مقاومت است تا مظلومیت این کشور را به گوش مردم جهان برسانند.

 

وی یادآور شد: اجرای قطعه موسیقی «برای آسمان»، امضای میثاق نامه جامعه هنری به سه زبان فارسی، انگلسی و عربی، تجلیل از خانواده مرحوم سلطانپور از رزمندگان هنرمند هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها