خبرهای داغ:

نقش مادران شهدا درانقلاب اسلامی

فرماندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری گفت شهدای انقلاب اسلامی به همت خون شهدا پایدار است
کد خبر: ۹۰۸۸۶۰۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، رنجبرفرماندار کرمانشاه  در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم، اظهار داشت: امسال قبل از فرا رسیدن دهه مبارک فجر در راستای حساسیت برگزاری مراسمات پیروزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم که کارگروه کمیته بانوان یکی از این کارگروه‌ها است.

فرماندار کرمانشاه برنامه‌های کمیته بانوان را خوب، متنوع، جدید و در شأن انقلاب توصیف کرد و افزود: دشمن در حال حاضر با تمام توان به جنگ اقتصادی علیه ایران آمده تا به اهدافی همچون توسعه بیکاری، فقر، آسیب‌های اجتماعی برسد؛ دشمن در نقشه‌ها و توطئه‌هایش با بزرگنمایی مشکلات سعی دارد مانع برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: انقلاب ما آسان به دست نیامده، برای این انقلاب جوانان عزیزی شهید شدند، مجاهدت‌ها امام راحل(ره) و روحانیت، زندان رفتن خیلی‌ها را در برداشته است، و در این راستا زنان جامعه ایران نقش گسترده و پویایی در پیروزی انقلاب داشتند.

رنجبر تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور، استان و کرمانشاه را زنان تشکیل می‌دهند، نیاز است از بین بانوان حداقل یک گروه 6 نفره کمیته‌ای تشکیل شود برای تدارک برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و امور بانوان فرمانداری را نیز مشورت دهند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در راهپیمایی‌ها زنان با در آغوش کشیدن فرزندان خردسالشان پا به پای مردان شرکت کردند. خدمات پشت جبهه، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ...بخش عظیمی از آن به عهده بانوان بود.

عباس سروری افزود: زنان در جنگ تحمیلی همسران، فرزندان، برادران و خواهران از دست دادند و صبوری کردند، همه ما باید دست به کار شویم و از هویت زن ایرانی دفاع کنیم.

وی با اشاره به بی‌حرمتی‌هایی که در فضای مجازی و پوشش نامناسب تعدادی از بانوان در بعضی محلات، تاکید کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم، حجاب را جایگزین بی‌بندوباری و بی‌حیایی کنیم.

 

ارسال نظرات