خبرهای داغ:
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی قاینات:

نو ظهورانی عصمت روز دانشجو را زیر سوال برده اند/ اقدامی ضد فرهنگی همزمان با کنگره شهدا

نو ظهورانی نیز وجود دارند که عصمت روز دانشجو را زیر سوال برده اند.نو ظهورانی که اقدام به برگزاری جشن روز دانشجو نموده اند، جشنی که باعث شرمساری دانشگاه و دانشگاهیان شده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۰۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در پی برگزاری جشن روز دانشجو که (سه شنبه  20آذرماه) با همکاری دفتر فرهنگی دانشگاه بزرگمهر شهرستان قاینات برگزار شد و با آهنگ های تند و زننده و رقص دانشجویان همراه بوده است.

با غفلت مسئولین برگزار کننده این جشن در روزی که کنگره ملی 2هزار شهید استان  برگزار شد؛ بستر ایجاد این اقدام ضد فرهنگی  مهیا شده است. 

شورای تبیین مواضع  بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قاینات ضمن محکوم کردن این وقایع در دانشگاه بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد: 

بسم  رب الشهداء و الصدیقین

«بعضی ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند؛خیال می کنند که کار فرهنگی این است، می گویند باید دانشجو شاد باشد! شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است اما چجوری و به چه قیمتی؟ »                                  مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

با گذشت چهارده قرن از نجات بشریت از ورطه ی سقوط، جهل و ابتذال و پس از گذشت چهار دهه تسری ارزش های ناب انقلاب اسلامی همچون سلامتی اخلاقی در جامعه،شاهد برگزاری برنامه ای غیر متعارف و تاسف برانگیز در دانشگاه بزرگمهر قاینات بودیم.

آری امروز هنوز به یاد داریم خیلی روشن و واضح به یاد داریم،همان روز های پر تب و تاب سال57 را،شاید خودمان به چشم ندیده باشیم اما از پدر و مادرمان،از همه ی اطرافیانمان حماسه هایشان را شنیده ایم و با همه ی وجود آن روز ها را حس کردیم همان روز هایی که جوانان این مرز و بوم جسورانه برای آرمان ها و اعتقاداتشان جنگیدند، خون دل خوردند و هر چه در توان داشتند به میان آوردند تا از ننگ ساکت بودن در برابر ظلم مبراء شوند.تا همچون خانواده ای مهربان، از دانه ای که در خاک کاشته بودند دفاع کنند تا اعتقاداتشان ریشه بگیرد و رشد کند.

 40 سال از آن روز ها گذشته است، ما دانشجویان این مرز و بوم امروز در سایه ی آن اعتقاد با آرامش نشسته ایم. آن جوانان تسلیم نشدند تا به ما بیاموزند انقلابی بودن یعنی چه،تسلیم نشدند تا ما هم تسلیم نشویم و به آیندگان از قول آنان برسانیم: ای دانشجویان دغدغه مند در برابر عمل نا حق ساکت ننشینید.آن روز ها گذشت تا امروز که ما جوانان انقلابی در جایگاه دانشجو ایستاده ایم و شرم بر ما اگر ندای نا حق از ندای حق پیشی بگیرد. دانشگاه همواره بستری برای علم، فرهنگ و اخلاق بوده است.دانشجو آمد تا پرچم دار جبهه ی حق علیه باطل باشد، افتخار ما جوانان انقلابی نیز همواره بر این بوده که با تمام وجود پایبند به اعتقاداتمان، انقلابمان و باور هایمان بوده ایم. ما جوانان انقلابی افتخارمان به 16 آذر بوده است، به شهدای دانشجویی که لوح اعتقاداتشان منقش به خونشان شده است.

اما در همین میان، نو ظهورانی نیز وجود دارند که عصمت روز دانشجو را زیر سوال برده اند.نو ظهورانی که اقدام به برگزاری جشن روز دانشجو نموده اند، جشنی که باعث شرمساری دانشگاه و دانشگاهیان شده است. جشنی به اصطلاح فرهنگی که به راستی نشان داد برگزار کنندگانش نه معنی جشن را می دانند و نه معنی کار فرهنگی را.جشنی به اصطلاح فرهنگی که نشان داد برگزار کنندگانش حتی حرمت اساتید و دانشجویان را هم نه می دانند و نه می شناسند.

نوظهورانی که از اندیشه های روشنفکرانه شان تنها یاد گرفته اند به دیگران تهمت بزنند که دانشجویان انقلابی با جشن و شاد بودن مخالف اند. اما شاهد بوده ایم که همین دانشجویان انقلابی شهرستان قاینات به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس بسیج دانشجویی جشنی مفرح، هدفمند و در عین حال اخلاق مدارانه را برگزار نمودند، چرا که اصل شادی مقوله ای است که هیچ اندیشه و تفکری با آن مخالف نبوده و بی شک دین مبین اسلام و در طول آن بسیج دانشجویی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست.

و در انتها سوال مهمی که خطاب به مسئولین برگزار کننده ی امثال این جشن های سخیف و مبتذل ایجاد می شود این است که این مسئولین چگونه اجازه ی برگزاری چنین مراسم به دور از اخلاق و فرهنگی را داده اند که تبعاتش حتی دامان خودشان را نیز گرفته است؟

در این چنین مراسماتی که در گذشته اتفاق افتاده است خطایی حتی بزرگتر از برگزاری خود جشن رخ داده است، این که همواره در نهایت کار، دانشجو مقصر شناخته شده و تبعات این اقدامات نادرست تنها دامان دانشجو را گرفته است، باشد که این بار آوار اتفاقات و حواشی بر سر دانشجو خراب نشود و مسئولین شجاعت پذیرفتن اشتباهات شان را داشته باشند.

ما منکر فعالیت های فرهنگی مثبتی که در گذشته در این دانشگاه برگزار گردیده است نیستیم و از اینگونه فعالیت ها حمایت کرده و خواهیم کرد اما از آن جا که سرنوشت هر قومی به دست خود رقم می خورد دانشجویان انقلابی دانشگاه های شهرستان قاینات در این زمینه احساس شرمساری و تاسف کرده و بر خود واجب می دانیم که اعلام کنیم تکرار این دست وقایع را به شدت محکوم می کنیم.

باشد که خداوند متعال اسلام، انقلاب اسلامی، دانشگاه و دانشجویان ایران اسلامی را بیش از پیش حفظ بدارد.

والعاقبه للمتقین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قاینات

ارسال نظرات
پر بیننده ها