خبرهای داغ:
مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه:

قرآن کریم می‌تواند هدایتگر جاهلیت مدرن باشد/فعالان قرآنی از ترویج سبک زندگی اسلامی غافل نشوند

مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه گفت: قرآن کریم در عصر پیامبر بر جامعه جاهلی عربستان نازل شد و آن‌ها را هدایت کرد و امروز هم این کتاب آسمانی می‌تواند جاهلیت مدرن را هدایت کند.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۳۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
قرآن کریم می‌تواند هدایتگر جاهلیت مدرن باشد/فعالان قرآنی از ترویج سبک زندگی اسلامی غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا مقدم فر پیش از ظهر در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه امروز دنیا نیازمند معارف قرآنی و معنوی است، اظهار کرد: انسان امروز دنبال گمشده‌ای است و بسیاری از اندیشمندان مکاتب گرفتار سردرگمی شده اند چرا که در کویر مادی گرایی گرفتار هستند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز در حال تحول بوده و باید برای درک این پیچ بزرگ تاریخی تامل و بصیرت داشت، یادآور شد: مراکز علمی و تحقیقاتی غرب اعلام کرده اند که به بن بست رسیده اند و در چنین شرایطی ما باید آن‌ها را به سمت قرآن کریم هدایت و دعوت کنیم.

مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه یکی از علل ایجاد جریان داعش را نگرانی غرب از گسترش موج اسلام خواهی دانست و یادآور شد: آن‌ها برای مقابله با این موج اسلام هراسی را دنبال کرده و هزینه‌های بسیاری نیز پرداخت کردند، ولی به اهدافی که داشتند دست نیافتند.

وی با بیان اینکه ریشه تحولات اجتماعی و فردی در قرآن کریم ذکر شده است و اگر بخواهیم رویکرد‌ها قرآنی شود باید پیام قرآن در عرصه بین المللی گسترش یابد، گفت: قرآن کریم در عصر پیامبر بر جامعه جاهلی عربستان نازل شد و آن‌ها را هدایت کرد و امروز هم این کتاب آسمانی می‌تواند جاهلیت مدرن را هدایت کند.

مقدم فر به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: ایشان در این نامه به جوانان غربی تاکید کردند که نمی‌گوییم آنچه که بیان کرده ایم را قبول کنید بلکه قرآن را مطالعه کرده و خود تصمیم گیرنده باشید.

وی با اشاره به اینکه در حالی انقلاب اسلامی به چهل سالگی رسیده است که بسیاری از افراد می‌خواستند که به مقابله با آرمان‌های انقلاب بپردازند، تاکید کرد: در شرایطی که قرآن کریم ندای هل من ناصر ینصرنی سر داده است ما وظیفه سنگینی داریم و مبلغان قرآنی نیز باید در این عرصه به وظایفی که بر دوش دارند عمل کنند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه به سه دهه تلاش غرب برای تحمیل سبک زندگی غربی اشاره کرد و گفت: اصحاب قرآنی باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی را دنبال کنند.

مقدم فر بر دشمن شناسی و دشمن ستیزی تاکید کرد و افزود: باید برای خروج از بن بست دنیای مادی امروز به قرآن کریم متمسک شویم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار