دکتر پارسا در گفتگو با بسیج قسمت چهارم:

نگاهمان به تربیت کودکان سی ساله باشد/ با نگاه های بلند مدت چشم اندازها و برنامه ریزی های کشور را تقویت کنیم

کارشناس تربیت کودکان گفت: جامعه ي ما یک جامعه ي کوتاه مدت است به همین دلیل امروز نگاه نمی کنیم که بچه ي سه ساله ي ما سی سال بعد باید کجا باشد.
کد خبر: ۹۰۹۳۴۴۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر پارسا کارشناس ارشد تربیت کودکان در بخش سوم گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری بسیج با اشاره به نگاه بلند مدت به تربیت کودکان و آینده نگری تربیتی گفت: در رویکرد هوش متعادل بچه ها را براي یکسال و دوسال آینده تربیت نمی کنیم بلکه براي سی سال آینده تربیت می کنیم، این نگاه راهبردي آگاهی است،حال که من این نگاه را دارم امروز چی کار باید بکنم، دانایی براي امروز است،یعنی من بدانم امروز چگونه رفتار کنم که براي سی سال آینده ي فرزندم سازنده باشد نه مخرب.

وی افزود: نگاهی که ما به کودك داریم و برنامه اي که براي کودك داریم این است که بچه ها فهم، درك و مهارت پیدا کنند،تلاش این رویکرد این است که بچه ها فهم پیدا کنند و شبکه ي عصبی مغزشان خوب شکل بگیرد، مفاهیم را در مرحله ي بفهمند و آشنا شوند، در مرحله ي دوم درك کنند و عمق پیدا کند،چون فهم در سطح است ولی درك در عمق یا در ارتفاع است و بعد مهارت پیدا کنند که بتوانند از توانایی هایشان استفاده کنند.

این محقق حوزه تربیت کودکان ادامه داد: ما معتقدیم که بچه ها با عبور از این سه آیتم به شناخت یا معرفت می رسند و وقتی به شناخت برسند، برپایه ي این شناخت شخصیت شان شکل می گیرد.

وی افزود: شخصیت شامل اعتماد به نفس و عزت نفس است،در سال 1420 جوانی که امروز سه ساله است چه شخصیتی باید داشته باشد؟ امروزه در جامعه می بینیم که والدین جوانها و نوجوان ها چه قدر نگران هستند؟ چون برنامه ي راهبردي برایشان نداشتیم و دنبال مقصر هم نمی گردیم چون ما هیچ وقت نمی پرسیم چه کسی! بلکه می پرسیم چرا! دلیلش هم عدم شناخت جامعه از راهبرد است و حتی راهبرد هنوز هم ناشناخته است.

این کارشناس تربیت کودکان در پایان این بخش از صحبت های خود خاطر نشان کرد: جامعه ي ما یک جامعه ي کوتاه مدت است به همین دلیل امروز نگاه نمی کنیم که بچه ي سه ساله ي ما سی سال بعد باید کجا باشد، چشم هم بزنیم سی سال گذشته درست مثل خودمان،بچه ها خیلی زود بزرگ می شوند که در این فرآیند در نهایت منجر می شود به شکوفایی استعدادها خواهد شد.

ارسال نظرات