خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم مطرح کرد

اشغال ۸۳ درصدی تخت‌های واحد‌های اقامتی قم/۹ پروژه گردشگری تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: درصد اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی قم به ۸۳ درصد رسیده است و روند استانداردسازی اماکن گردشگری استان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۲۶
|
۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
اشغال ۸۳ درصدی تخت‌های واحد‌های اقامتی قم/۹ پروژه گردشگری تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمید یزدانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وظیفه صیانت و مرمت آثار تاریخی در استان اظهار کرد: قرارداد‌هایی به میزان ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مرمت و صیانت از این آثار تاریخی در قم بسته شده است.

وی ادامه داد: در زمینه آثار طبیعی در استان قم ۱۵ مورد در استان قم ثبت شد، در حالی که تعهد استان تنها دو مورد بود، باید برای سه اثر تاریخی در استان قم حریم تعیین می‌کردیم در حالی که عملکرد ما در این زمینه ۳۰ مورد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: ۳۱۵ هکتار حریم بافت تاریخی در شهر قم از پیش تعیین شده بود، البته در گذشته عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه یکدست نبود و ضوابط عملکرد در بافت تاریخی شهر قم در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

یزدانی صنایع دستی قم را یک حوزه مغفول مانده دانست و تصریح کرد: برخی از رشته‌های صنایع دستی در استان در حال انقراض بود، ۲۲۴ نفر را در این رشته‌ها آموزش دادیم تا از مرگ رشته‌های صنایع دستی در قم جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: ۱۰۵ پروانه برای تولید صنایع دستی در استان قم صادر کردیم، همچنین ۲۹ مورد کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی در استان صادر شد و ارزش صادرات صنایع دستی قم در سال جاری ۱.۲۹ میلیون دلار پیش بینی شده است که ۰.۶ میلیون دلار از آن محقق شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: پیش بینی شده بود که یک بازارچه صنایع دستی در استان راه اندازی شود، اما با توجه به حضور گسترده زائرین ایجاد چهار بازارچه صنایع دستی در قم ضرورت دارد، در این زمینه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی کردیم، طراحی یک بازارچه صنایع دستی در قم به پایان رسید.

یزدانی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان قم اظهار کرد: هدف گذاری سرمایه گذاری در این بخش در سال جاری ۹.۲ میلیارد تومان بود که تاکنون پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بخش جذب شد، ۹ پروژه گردشگری تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: امسال چهار هتل از پنج هتل پیش بینی شده در شهر قم به بهره برداری رسید، درصد اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی قم به ۸۳ درصد رسیده است و روند استانداردسازی اماکن گردشگری استان ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: مجوز‌های اولیه برای تاسیس واحد‌ها بوم گردی در عرض یک هفته صادر می‌شود و به دنبال پرداخت تسهیلات به متقاضیان در این بخش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۹۹ نفر در چهار ماه اخیر در بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان قم مشغول به کار شدند و با این عملکرد میزان اشتغال زایی زیرمجموعه‌های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از ابتدای سال جاری تاکنون به دو هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.
ارسال نظرات