نماينده ولي فقيه در استان مركزي در خطبه هاي نماز جمعه اراك ؛

حماسه 9 دي روز دفاع و حمايت از ولايت است/ عزت اسلام و ايران در عدم وابستگي به خارج از مرزها

آيت الله دري هوشياري مردم و مسئولين نسبت به توطئه هاي دشمنان را لازم و مهم دانست و تصريح كرد : مردم بايد با بصيرت و هوشياري خود ، جلوي توطئه و نفوذ دشمن را بگيرند و مسئولين امنيتي ، انتظامي ، سپاه و بسيج بايد نسبت به تحركات و توطئه هاي دشمنان هوشياري لازم را بعمل آورند تا حوادث دي ماه سال گذشته تكرار نشود.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۵۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه شهرستان اراك در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ، حماسه 9 دي را روز حمايت و دفاع از ولايت دانست و گفت : مردم در روز 9 دي سال 88 با هوشياري و بصيرتي كه بوجود آوردند ؛ توانستند توطئه هاي آشوبگران را خنثي كنند .

امام جمعه شهرستان اراك به روايتي از امام باقر(ع) در خصوص مرگ همراه با غفلت اشاره داشت و افزود : غفلت از خداوند ، قبرو قيامت و معرفت از بدترين غفلت هاست و اين غفلت ها باعث قساوت قلب خواهد شد و انسان بايد ازاين غفلتها برحذر باشد.

وي در ادامه به فعاليت هاي حوزه خاتم الانبياء اراك پرداخت و تصريح كرد : افتخار استان مركزي ساخت و بهره برداري از اين مجتمع علمي كه درجهت ترويج دين مبين اسلام ميباشد ، بوده و حدود 300 نفر از طلبه هاي جوان از نقاط مختلف جهان در اين حوزه مشغول به تحصيل هستند و برنامه ريزي ها ، براي حضور 1200 درحال انجام است كه نيازمند كمك و مساعدت خيرين ميباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه به روز 9 دي ، اشاره و گفت : وحدت ، هوشياري و انسجام ملي از شاخصه هاي نهم دي ماه ميباشد و مردم ايران در سال 88 و بعد از لشكركشي و اردو كشي هاي خياباني گروه رقيب ، كه 10 ميليون راي هم كمتر داشتند ؛ با بصيرت خود پاسخ محكمي به آشوبگران دادند .

نماينده ولي فقيه در استان مركزي به ابعاد ديگر فتنه سال 88 پرداخت و خاطرنشان كرد : دعوت مردم به حضور در خيابان ها و دادن اعلاميه هاي مختلف و همچنين پخش شب نامه توسط آشوبگران وهمچنين همراهي رسانه اي بيگانه با اين جريان، بخشي از اقدامات اين گروه بود .

عضومجمع تشخيص مصلحت نظام به ديگراقدامات آشوبگران سال 88 اشاره و گفت : توهين و به آتش كشيدن خيمه هاي عزاي سيد الشهداء در آن سال توسط آشوبگران، باعث شد مردم بصير و هميشه در صحنه ايران اسلامي به پا خيزند و حماسه بزرگ و ماندگار 9 دي سال 88 را بوجود آوردند .

وي در ادامه به شخصيت علمي و فقهي مرحوم آيت الله شاهرودي پرداخت و افزود : فقيه بزرگ ، زمان شناس و شاگردي استادي همچون شهيد صدر و حضور در مسئوليت هاي مهم انقلاب اسلامي و همچنين عضو شوراي مجمع جهاني اهلبيت (ع) از جمله خصوصيات بارزعلمي و سياسي اين مرحوم بود.

امام جمعه شهرستان اراك به حادثه دلخراش واژگوني اتوبوس دانشجويان در تهران هم اشاره و تصريح كرد : استفاده ازاتوبوس غيرمجاز و همچنين نامناسب بودن وضعيت جاده دانشگاه ؛ همگي به غفلت برخي مسئولين برميگردد و نبايد چنين حوادثي را سياسي جلوه داد و مسئولين بايد امانتدار مردم باشند و هركه به امانت خيانت كند از اسلام بيرون است.

وي در ادامه به روز نهضت سواد آموزي اشاره داشت و افزود : اميدواريم ريشه بي سوادي در سطح كشور از بين برود و بايد همه در اين زمينه كمك كنند تا در اين راه مردماني با سواد واقعي و همراه با دانش و معرفت داشته باشيم .

وي درخصوص روز صنعت پتروشيمي هم گفت : به بركت انقلاب اسلامي يك واحد بزرگ پتروشيمي در استان داريم وصنعت پتروشيمي بايد وابستگي ما را به بيرون از كشور قطع كند؛ تا نيازي به خام فروشي نفت و گاز نداشته باشيم وعزت اسلام و ايران در عدم وابستگي به خارج از كشور است .

آيت الله دري در پايان هوشياري مردم و مسئولين نسبت به توطئه هاي دشمنان را لازم و مهم دانست و تصريح كرد : مردم بايد با بصيرت و هوشياري خود ، جلوي توطئه و نفوذ دشمن را بگيرند و مسئولين امنيتي ، انتظامي ، سپاه و بسيج بايد نسبت به تحركات و توطئه هاي دشمنان هوشياري لازم را بعمل آورند تا حوادث دي ماه سال گذشته تكرار نشود.

ارسال نظرات