خبرهای داغ:

بررسی ارکان فتنه در نشست بصیرتی مسجد حضرت زینب (س) پردیسان + تصاویر

نشست بصیرتی و روشنگری با موضوع بررسی فتنه و ارکان آن، همزمان با دهه بصیرت با حضور نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۰۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام حمید رسایی طی سخنانی در جمع بسیجیان و نمازگزاران مسجد حضرت زینب (س) پردیسان اظهار کرد: از ۹ دی سال ۸۸ تاکنون ۹ سال میگذرد این سال‌ها برای خود عمری هستند. تعبیر رهبری که در سخنان خود به مردم فرمودند از اتفاقات سال ۸۸ عمل فتنه و کودتا است.
 
 بررسی ارکان فتنه در نشست بصیرتی مسجد حضرت زینب (س) پردیسان + تصاویر

وی با بیان تفاوت فتنه و کودتا افزود: فتنه جایی است که حق و باطل نزدیک یکدیگر می‌شوند، باطل در فتنه خود را شبیه حق نمایان می‌کند و باعث گمراه شدن عوام می‌شود و شناخت بین حق و باطل بسیار سخت هست، اما به کمک نشانه‌هایی تشخیص ممکن است. اما کودتا فرقی که با فتنه دارد در ین است که مسئولین نظام کمر همت خود را برای نابودی نظام محکم می‌کنند و دست به کار میشوند.
بررسی ارکان فتنه در نشست بصیرتی مسجد حضرت زینب (س) پردیسان + تصاویر

نماینده سابق مردم تهران با یاد آوری حدیث امام علی (ع) به شعیان که " در فتنه شتر بچه باش او را نه پشتی است که سوارش شوند، نه پستانی که شیر دوشند" ابراز کرد: درا ین حدیث مقصود کسانی نیستند که در زمان فتنه گوشه نشینی کنند و حرفی و موضعی نسبت به اجتماع نداشته باشند. برخی در لباس خودمان هستند این رفتار‌ها را دارند و کسانی هستند که آبروی خود را با حضور در کنار رهبری بدست آورده اند. تعبییر حضرت این است که برو بفهم و مسیر درست را انتخاب کن و یاد بگیر موضعی داشته باشی که دشمن از تو سوء استفاده نکند.
 
بررسی ارکان فتنه در نشست بصیرتی مسجد حضرت زینب (س) پردیسان + تصاویر
رسایی تصریح کرد: برخی افراد در کشور ما دو گانه سوزند، در بین جریان حق نطق‌هایی دارند که جریان حق خوش می‌آید و در بین جریان باطل حرفایی می‌زنند که جریان باطل را تعریف و تمجید کند. برخی در کشور ما به گونه‌ای سخنرانی دارند که هر دو جریان حق و باطل می‌توانند از سخنان او حرفی‌هایی را تیتر یک رسانه خود کنند.
وی انگیزه فتنه را پنج رکن دانست و افزود: جریان‌های رسانه خارجی رکن ابتدایی فتنه سال ۸۸ بودند. ادعای تقلب از طرف دشمن برای مردم ما تازگی نداشت و از آغاز انقلاب دشمنان خارجی ادعای تقلب داشتند. در انتخابات گذشته، باطل از حق فاصله بسیاری داشت و مردم می‌دانستند این ادعای دشمن است که می‌گوید تقلب شده است. اما در انتخابات سال ۸۸ هنگامی که مسئولین گفتند تقلب شده و حرف دشمن را باور کرده بودند مردم با خود گفتند چرا ما باور نکنیم.
 
بررسی ارکان فتنه در نشست بصیرتی مسجد حضرت زینب (س) پردیسان + تصاویر
نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه همسر میر حسین موسوی با شبکه بی بی سی گفت: چرا هیچ ادله‌ای شما برای تقلب نداشتید؟ این علت پوچ شما مسخره مردم و لُر‌ها بود که می‌گفتید، چون آقای موسوی داماد لُر‌ها است و لُر‌ها به داماد خود رای می‌دهند، اگر هم درست باشد چرا آقای موسوی باید انتخاب شود خود آقایان محسن رضایی و کروبی شایستگی بیشتری داشتند. این طور شد که عده زیادی از مردم باور کردند که جمهوری اسلامی رای آن‌ها را دست کاری کرده است.
وی در ادامه رکن دوم انگیزه فتنه را مسئله خیانت نیروی داخلی بیان کرد و افزود: رکن بعدی فتنه کسانی بودند که در داخل بخاطر بدست آوردن قدرت حاضرشدند این ادعای کذب " تقلب " را منتشر کنند. در سال ۸۸ بسیاری از جوانان و نیروی انتظامی و بسیجی‌های ما با سلاح‌هایی کشته شدند که سلاح قانونی کشور نبود.
 
بررسی ارکان فتنه در نشست بصیرتی مسجد حضرت زینب (س) پردیسان + تصاویر
رسایی رکن سوم انگیزه ایجاد فتنه را برخی چهره‌های سیاسی نام برد و خاطر نشان کرد: در رکن بعدی یک سری از اشخاص بودند که به عنوان اطرافیان رهبری سکوت کردند یا با نطق‌های دو پهلو بر این فتنه دامن زدند. مثلا در روز‌های سخت نظام گفتند " مردم حق دارند که به خیابان‌ها بیایند " و در مجلس به برخی نمایند گان این فرصت داده می‌شد تا حرف‌های خود را بزنند. برخی نمایند گان در مجلس برای کشته شده‌های فتنه گریه می‌کردند در حالی که بعد‌ها خبر می‌رسید از طرف خانواده نام برده که او در تصادف فوت شده است و هیچ ربطی به کشته شدگان فتنه ندارد.
وی در ادامه برخی رسانه‌ها را که وظیفه بخش شایعه پراکنی و دروغ داشتند رکن چهارم فتنه بیان کرد و گفت:: برخی ائمه جمعه و رسانه‌ها می‌آمدند تا فتنه‌ها را خفه کنند، اما از طرف مقابل جریان تردید همه را خنثی می‌کرد. در مقابل رسانه‌هایی بودند که به بر هم زدن اذهان عمومی و بخش خبر تقلب دامن زدند و آب به آسیاب دشمن زدند.
رسایی در پایان، نتیجه همکاری این چهار رکن را رکن پنجم و اشتباه مردم در فتنه سال ۸۸ دانست و افزود: رهبری ۱۰۹۲ بار در سخنان خود از کلمه فتنه استفاده کردند، اما امروز برخی افراد در موضوع ۹ دی صحبت میکنند، اما حاضر نیستند از اصطلاح " فتنه " در صحبت‌های خود استفاده کنند. کاسب فتنه کسی است که به فتنه تنفس مصنوعی می‌دهد و نمی‌گوید چرا مردم به خیابان آمدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار