خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

کمبود آب چالش اصلی بخش کشاورزی قم است/ اجرای آبیاری مکانیزه در ۱۷ هزار هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: به دنبال این هستیم که بخش کشاورزی استان قم پایدار باشد و چالش اصلی این بخش کمبود آب است.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۹۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
کمبود آب چالش اصلی بخش کشاورزی قم است/ اجرای آبیاری مکانیزه در ۱۷ هزار هکتار
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد رضا طلایی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی اظهار کرد: این بخش با امنیت غذایی مردم سر و کار دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی افتاد، زمانی پنیر و مرغ و گندم موردنیاز مردم از خارج از کشور وارد می‌شد.

وی ادامه داد: در ۶ سال گذشته با زحمت کشاورزان و برکت خداوند نه تنها گندم به کشور وارد نکردیم، بلکه به خارج از کشور صادرات داشتیم، رهبر معظم انقلاب بر خودکفایی در کالا‌های استراتژیک کشاورزی تاکید دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: روزی دو رودخانه بزرگ با ۵۰۰ میلیون مترمکعب در استان داشتیم، ولی الان یک قطره روان آب وارد قم نمی‌شود. دولت ۸۵ درصد هزینه مکانیزه شدن سیستم آبیاری در بخش کشاورزی را می‌دهد و در چند سال اخیر ۱۷ هزار هکتار زمین کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری مکانیزه شدند.

وی افزود: تا پنج سال آینده زمین کشاورزی در استان نخواهیم داشت که قابلیت مکانیزه شدن سیستم آبیاری در آن باشد و این کار صورت نگرفته باشد.

طلایی توسعه گلخانه‌ها را سیاست بخش کشاورزی قم دانست و تصریح کرد: برای اینکه تجارت کشاورزی را حفظ کنیم، باید از ظرفیت گلخانه‌ها استفاده کنیم، هم اکنون شاهد صادرات محصولات گلخانه‌ای استان قم به خارج از کشور همچون روسیه هستیم.

وی با اشاره به کاشت پسته در استان گفت: پسته ارزآوری خوبی دارد و مساحت زیرکاشت پسته در استان افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم تصریح کرد: به دنبال این هستیم که بخش کشاورزی استان قم پایدار باشد و چالش اصلی این بخش کمبود آب است؛ تلاش می‌کنیم که بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی قم را روز به روز افزایش بدهیم.
ارسال نظرات