خبرهای داغ:
آیت الله نکونام:

جریان فقاهت و ولایت فقیه نجات دهنده کشور است

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه تنها جریان ناب در کشور که می‌توان به راحتی و اطمینان به آن دل بست جریان فقاهت است و این جریان توانسته به خوبی در دل‌ها نفوذ کند، گفت: آن چه که تا به امروز کشور را نجات داده و خواهد داد جریان فقه و فقاهت و ولایت فقیه است.
کد خبر: ۹۰۹۸۲۳۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
جریان فقاهت و ولایت فقیه نجات دهنده کشور است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمدعلی نکونام یکشنبه شب با حضور در هفتمین محفل بصیرتی اهالی ولایت مدار شهر پردیسان که در مسجد امام کاظم (ع) برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام دهه بصیرت و فرارسیدن سالروز یوم الله ۱۹ دی اظهار کرد: روز بصیرت به معنای حقیقی از شهر مقدس قم و مردم آن آغاز و به لطف پروردگار در سراسر کشور دمیده شد و منجر به انقلاب عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی گشت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری مقید هستند ۱۹ دی به زیباترین وجه برگزار شود و همیشه در دیدار ۱۹ دی که با مردم قم دارند مطالب اساسی و کلیدی با بصیرت واقعی به جامعه می‌بخشند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه بصیرتی برای جامعه ایرانی کارساز و رستگار کننده است که پایه آن قرآن باشد، افزود: مومن باید با بصیرتی که از کتاب آسمانی نشأت گرفته بتواند یک جریان شناس ناب بشود و با شناخت اردوگاه خود بداند در چه اردوگاهی خیمه بسازد و یا با چه اردوگاهی حرکت کند و مقصدش کجا باشد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در سوره مجادله (آیات ۱۴ تا ۲۲) دو اردوگاه اساسی به نام اردوگاه شیطان (حزب شیطان) و اردوگاه توحید (حزب الله) را برای انسان ترسیم کرده است اضافه کرد: اهل اردوگاه شیطان مورد سرزنش خدا هستند و دروغ و نفاق از ویژگی‌های مستمر آن‌ها در برنامه هایشان است.

نکونام ادامه داد: اگر معیار‌های قرآنی را مدنظر نداشته باشیم به راحتی فریب تشکلات و جریان‌های اردوگاه شیطان را می‌خوریم که نتیجه آن حزب شیطان می‌شود که به نام اسلام و انقلاب است و پایان راه به استکبار ختم می‌شود که به نام انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: اردوگاه و جریان توحیدی با مردم و زیر مجموعه خود در همه عرصه‌ها صداقت دارد و دربین افکارو فریب کاری‌هایی که قصد القا به جامعه را دارند سپر‌ها و ابزاری قرار می‌دهند تا جامعه را جذب کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با یادآوری هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مراقب باشید تا انقلاب استحاله نشود گفت: استحاله یعنی افکار و مواضع شیطانی بین مردم و ارزش‌های الهی فاصله بیاندازد و انقلاب را از درون تهی کنند.

وی جریان شیطان جریانی را جریانی مالگرا، قوم گرا، دنیاگرا معرفی کرد که تلاش می‌کنند تا به توانمندی‌های مالی، قومیتی و ظاهری خود ببالند و آن‌ها را بر جامعه تحمیل کنند.

نکونام با بیان اینکه تنها جریان ناب در کشور که می‌توان به راحتی و اطمینان به آن دل بست جریان فقاهت است و این جریان توانسته به خوبی در دل‌ها نفوذ کند، ادامه داد: آن چه که تا به امروز کشور را نجات داده و خواهد داد جریان فقه و فقاهت و ولایت فقیه است که با نگاه توحیدی حرکت می‌کند.

امام جمعه شهر کرد یادآور شد: در سال‌های بعد از انقلاب، فتنه ۸۸، اوج فتنه‌ها بود که تنها با ایراد یک خطبه مقام معظم رهبری در نماز جمعه چنان انقلابی در دل‌ها ایجاد شد که ریشه فتنه را نابود کرد، البته معتقدیم ریشه فتنه را مردم در اجتماع گسترده ۹ دی از بین بردند، اما بدون شک این بصیرت را ولایت فقیه و امامت مسلمین به جامعه بخشید.

وی بیان اینکه رهبر انقلاب در بسیاری از فرمایشات خود همیشه بر امیدواری به آینده تأکید دارند، افزود: هر اندازه که نگاه ما توحیدی، بصیرت ما ایمانی و محبت ما فقط در خدا خلاصه بشود پیروزی همیشگی ثبت خواهد شد.

نکونام افزود: پایبندی و ایستادگی مردم در انقلاب سبب شد که در چهل سال انقلاب اسلامی انواع فتنه‌ها از جمله فتنه لیبرال‌ها در ابتدای انقلاب، فتنه بنی صدر، فتنه منافقین و ترورها، هشت سال دفاع مقدس و ... که متاسفانه از درون کشور حمایت‌های زیادی داشتند تنها با الطاف خداوند خنثی شود.

وی در خاتمه با بیان این که تا به امروز در ساخت سلاح‌های دفاعی پیشرفت چشمگیری داشته ایم افزود: دشمن از لحاظ ظاهری با وجود سلاح‌های هسته‌ای که در دست دارد قوی‌تر است، اما با ترسی که تنها با عنایت و توجه الهی از ملت ایران دارند پیروزی‌های مداوم برای انقلاب رقم می‌خورد.
ارسال نظرات