خبرهای داغ:
رئیس هیئت مدیره نظام صنفی سربیشه:

لزوم رسیدگی به وضعیت دام با ورود دام مولد و حمایت جدی از قیمت گذاری

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی سربیشه گفت: جغرافیای استان ما به گونه ای است که کشاورزی و دامداری نسبت به دیگر مشاغل زود بازده است و سود بهتری دارد و باید با ورود دام مولد و حمایت جدی از قیمت گذاری ها به وضعیت دام استان رسیدگی شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۶۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمود هاشمی زاده  رئیس هیئت مدیره نظام صنفی  سربیشه و دامدار نمونه استان صبح امروز دوشنبه 24 دی ماه در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: مشکلات امروز دام در کشور نتیجه سیاست گذاری امروز نیست  بلکه مشکلات دام  همیشه و مقطعی وجود داشته است که حل معضل گرانی قیمت گوشت قرمز نیازمند همکاری و برنامه ریزی تمام دست اندر کاران این امر است.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت دام  در استان های مجاور ادامه داد: دام های با کیفیت با قیمت بالا به دیگر استان ها صادر می شود و مردم استان مجبور به استفاده دام مشکل دار هستند.

 

وی ادامه داد: حمایت ها و سیاست ها در زمینه مسائل دام منطقی نیست ونهاده ها با قیمت بالا و کمبود به دامدار عرضه شده که این اجحاف به دامدار است.

 

هاشمی زاده با بیان اینکه سیاست دولت خوب و جامع نیست افزود: باید نقاط ضعف برطرف شود و برنامه ریزی توسط متولیان امر انجام شود تا تعداد دام استان نسبت به سنوات قبل کاهش نیابد.

 

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی سربیشه گفت: اگر کشوری بهترین سلاح را داشته باشد اما امنیت غذایی نداشته باشد امنیت کشور را خدشه دار می کند.

 

وی با بیان اینکه دولت ها در زمینه کشاورزی سیاست گذاری درستی نداشتند و سلیقه ای عمل می کنند افزود: بهبود شرایط دام برنامه ریزی و حمایت جدی را می طلبد.

 

هاشمی زاده ادامه داد: جغرافیای استان ما به گونه ای است که کشاورزی و دامداری  نسبت به دیگر مشاغل زود بازده است و سود بهتری دارد  و باید با ورود دام مولد و حمایت جدی از قیمت گذاری ها به وضعیت دام استان رسیدگی شود.       

 

انتهای پیام/        

ارسال نظرات
پر بیننده ها