با معرقی نفرات برتر؛

پایان مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران ، جوانان و کارکنان ورزش و جوانان استان مرکزی

چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان ورزش و جوانان استان مرکزی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۱۰۹۹۵۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان، ورزشکاران و جوانان و کارکنان ورزش و جوانان استان مرکزی به مناسبت چهلمین سالروز فجر انقلاب اسلامی ایران در‌ رشته‌های قرائت قرآن ، حفظ یک جزء ، حفظ 10 جزء ، حفظ کل قرآن و فهم زبان قرآن برگزار شد.

در پایان قرائت تحقیق در بخش ورزشکاران آقایان امیر مهدی صفری از خمین ، علیرضا جمالی آشتیانی از آشتیان ، عادل آقایی فر از آشتیان و محمد مهدی فراهانی از اراک عناوین اول تا سوم در بخش آقایان زیر 15 سال و آقایان سید محمد حسین میر محمدی از ساوه ، علیرضا طاهری از اراک و محمد جواد قاسمی از ساوه عناوین اول تا سوم بخش آقایان بالای 15 سال را به خود اختصاص دادند.

در بخش حفظ یک جزء قرآن ورزشکاران محمد مهدی کریمی از ساوه و هانیه سادات میر هادی تفرش رتبه اول ، امیرعلی کرم آشتیانی از آشتیان و مهسا غلامی رتبه دوم ، عماد مرادی از شازند و سیده کوثر امینی از تفرش رتبه سوم زیر 15 سال و مرتضی رحمانی از محلات و محدثه مومنی از اراک رتبه اول ، امیرحسین انصاری از محلات و سهیلا قاسمی از اراک رتبه دوم ، حسن یعقوبی و فرزانه اسدی از اراک رتبه سوم در بخش بالای 15 سال که در دو بخش آقایان و بانوان را کسب کردند.

همچنین، در قرائت تحقیق بخش جوانان ، آقایان علی ویسمه رتبه اول ، محمد کساکی نهاد از اراک دوم و محمدرضا خارمی نیز مقام سوم را از آن خود کردند.

در حفظ 10 جزء قرآن سید رضا میر هاشمی از ساوه و عارفه طالبی از خمین ، سیدمحسن میر علی اکبری از اراک و ملیکا توکلی از شازند ، رضا علیخانی از اراک و مریم متقی از خمین مقام های اول تا سوم در دو بخش آقایان و بانوان را کسب کردند.

در حفظ کل قرآن رضا ناری از از شازند و فهیمه جعفری از اراک رتبه اول ، مرتضی سعیدی از اراک و اعظم سیفی از اراک رتبه دوم ، محمد حسین رادمهر از خمین و زهرا هداوندی از شازند رتبه سوم در دو بخش آقایان و بانوان به دست آوردند.

مرتضی امیدی معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان گفت : این مسابقات با حضور 119 نفر از 11 شهرستان های تابعه استان در گروه سنی بین 15 تا 29 سال و در دو بخش برادران و خواهران با نظارت کارشناسان قرآنی و به میزبانی شهر مهاجران برگزار گردید.

وی ادامه داد : در بخش مفاهیم این دوره از مسابقات روز 25 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برگزار می شود.

امیدی بیان داشت : بر اساس دستورالعمل مسابقات قرآن کشوری ، نفرات برتر این رقابت ها بجز شرکت کنندگان در بخش رده زیر 15 سال و حفظ یک جزء بخش جوانان به مسابقات کشوری که در اسفندماه سال جاری به میزبانی شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی برگزار می شود ، اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد : این دوره از مسابقات قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بین جامعه ورزشکاران و نسل جوان، ارتقاء سطح آگاهی و تقویت بنیه دینی و معنوی کارکنان فعال در بخش ورزش و جوانان، بهبود و ارتقای سلامت معنوی و تقویت اخلاق مداری در میان ورزشکاران و جوانان با استعانت از آموزه‌ها و درس‌های قرآنی برگزار ‌شد.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود : اختتامیه این مسابقات با حضور امام جمعه شهر مهاجران ، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ، شهردار و اعضاء شورای شهر مهاجران و رئیس اداره ورزش و جوانان شازند حضور و به نفرات برتر لوح و جوائز نفیس اهداء گردید.

ارسال نظرات