خبرهای داغ:

برگزاری اردوی جهادی دانشجویان کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری اردوی یک روزه جهادی دانشجویان در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۲۵۹۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، دانشجویان کانون فعالیت‌های جهادی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در قالب دو تیم متشکل از پزشکان ، پرستاران ، کادر پیراپزشکی و کارشناسان بهداشت، با حضور در روستاهای شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب به هزار تن از مردم این مناطق خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دادند.

 

حضور تیم جهادی دانشجویان در هر منطقه ای بر اساس بررسی های تیم بازدید و نیاز مردم مناطق و با اعلام نیاز شبکه بهداشت شهرستان ها است.

 

معاینه پزشکی، توزیع رایگان دارو، مشاوره مامایی، پایش فشار و قند خون، آموزش بهداشت و خود مراقبتی جهت پیشگیری از بیماری های شایع و معرفی علائم این بیماری ها از جمله اقداماتی است که در این اردوی یک روزه انجام شد و تعدادی از بیماران نیازمند خدمات تخصصی نیز به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این اردوی جهادی ، گفت: این اردو همانند دیگر اردوهای اخیر با هدف افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بروز بیماری ها در مناطق محروم ، کاهش مصرف بی رویه دارو، آموزش بهداشت، مامایی و عوارض دارویی بسیار منسجم و با برنامه از پیش طراحی شده صورت گرفت.

 

در حاشیه این اردوی جهادی ضمن پایش و ارائه آموزش‌های بهداشتی از جمله بهداشت فردی، دهان و دندان و خود مراقبتی در مدارس این مناطق ، پک‌های بهداشتی و فرهنگی نیز میان کودکان توزیع شد.

ارسال نظرات