خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجوی خراسان جنوبی:

اعزام بیش از 1200 دانشجو به راهیان نور

مسئول بسیج دانشجوی خراسان جنوبی از اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی از 10 اسفند ماه خبرداد و گفت: در مجموع بیش ازهزار و 200 دانشجو درسه بازه زمانی پنج روزه در قالب کاروان های خواهر و برادر تا 25 اسفند به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۱۱۳۰۶۴
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجوی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی از اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی از 10 اسفند ماه خبر داد و افزود: دانشجویان خواهر و برادر در سه بازه زمانی پنج روزه از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سطح استان به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد.

صلاحی با بیان اینکه درمجموع بیش از هزار و 200 نفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام خواهند شد افزود: خواهران از تاریخ 10 تا 20 اسفند ماه درقالب دو گروه  و برداران از تاریخ 20 تا 25 اسفند ماه در قالب یک گروه  به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

وی از بازدید دانشجویان از یادمان هور برای اولین بار در امسال خبر داد و افزود: یادمان هور سال گذشته با همت بسیج دانشجویی ساخته شد که امسال دانشجویان در بازدید از هور یادمان جدیدی را تجربه خواهند کرد و چند عملیات بزرگ هور توسط راویان روایت خواهد شد همچنین بازدید از اروند رود، خرمشهر، شلمچه، طلائیه، هویزه، فتح المبین، فکه، دهلاویه از دیگر یادمانهایی است که  دانشجویان در این مدت از آنها دیدن می کنند.

مسئول بسیج خراسان جنوبی گفت: نمایش فیلم های جشنواره عمار در اتوبوس، نمایش کارهای تولیدی خود دانشجویان با محوریت شهدا و دفاع مقدس، اپلیکیشن موبایلی از جمله برنامه های فرهنگی است که در طول این اردوها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، برنامه شبی با شهدا، رزمایش معراج شدا و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در طول مسیر و هم در محل استقرار با پرداختن به موضوعات دفاع مقدس و چرایی جنگ از دیگر برنامه های دنبال شده در اردوهای راهیان نور دانشجویی امسال است.

صلاحی هدف از برگزاری این اردوها را آشنایی قشرجوان و دانشجو با دفاع مقدس وعملیات بزرگ که با اتکا به توانمندی و ظرفیت رزمندگان اسلام انجام شده است دانست و افزود: شعار امسال راهیان نور دانشجویی ایران سرافراز با موضوع گرامیداشت 40 سال انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای انقلاب است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله اهداف این اردوها دانست و افزود: این رویکرد در واقع نوعی معرفت افزایی و بصیرت افزایی دانشجو در زمینه های مختلف است همچنین تربیت نیروهایی مسئولیت پذیر از دیگر اهداف این اردوها است.

600 دانشجو در قالب 30 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به اعزام 30 گروه جهادی از دانشجویان به مناطق محروم و روستایی افزود: درمجموع 600 نفراز دانشجویان در طول تابستان و ایام عید امسال به مناطق محروم اعزام شدند همچنین در ایام دهه فجر نیز دو گروه ویژه این ایام در مناطق محروم به مردم خدمت رسانی کردند.

صلاحی با اشاره به اعزام 16 گروه خواهر و 14 گروه جهادی برادر به مناطق محروم استان در طول امسال  گفت: بخش عمده فعالیت این گروه ها درعرصه های فرهنگی، عمرانی، فنی، بهداشت و درمان و همچنین موضوعات کارآفرینی و اشتغال بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی با بیان اینکه گروه های جهادی دانشجویان امسال به اکثرمناطق استان اعزام شدند عنوان کرد: امسال بیشترین تمرکز ما  درشهرستان نهبندان به دلیل محدودیتها و محرومیت بیشتر این شهرستان بوده است.

وی با اشاره به ابلاغ طرح اعتلای اردوهای جهادی درسال 97 اظهار داشت: در راستای اجرا این طرح یک شناسنامه برای مناطق محروم مانند شهرستان نهبندان توسط گروه جهادی تکمیل می شود که با توجه به مسئله شناسی و آسیب شناسی منطقه  کار می شود  و اجرای این طرح  به مدت سه سال در منطقه ادامه دارد.

صلاحی با بیان اینکه گروه جهادی در طول سال با منطقه هدف خود در ارتباط است اظهار داشت: در راستای اجرا طرح اعتلا گروه جهادی بعد از اتمام زمان اردو جهادگران در طول سال نیز پیگیر مسائل روستا هستند و از طریق مطالبه از مسئولین با نامه نگاری سعی می کنند تا مشکلات  مناطق محروم را مرتفع کنند  

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها