مبینی کارشناس اقتصاد در گفتگو با بسیج:

مسئولین برای رفع حل مشکلات راه را برای طنین اندازشدن اقتصاد مقاومتی در کشور هموار کنند

یک نظریه پرداز اقتصادی گفت: نیازمندی کشور به پیاده کردن اقتصاد مقاومتی روز به روز بیشتر احساس می شود و دولتمردان و کلیه مسئولین راه را باید برای طنین انداز شدن این تفکر در کشور هموار کنند.
کد خبر: ۹۱۱۵۶۶۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ارسلان مبینی کارشناس ارشد اقتصاد و نظریه پرداز اقتصادی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: متأسفانه هرچند سال یکبار شاهد افزایش قیمت ها و بروز نوسانات در ارز و به تبع آن فلزات گرانبهایی چون طلا در کشور بوده ایم که با این نوسانات متأسفانه شاهد این هستیم که دگرگونی های شدیدی در زندگی برخی از افراد رخ می دهد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در این شرایط نوسانات به دلالی و احتکار رو می آورند و با واسطه گری های غیر معمول سودهای هنگفتی را برای خود درست کرده اند!

مبینی اظهار داشت: اما چرا اقتصاد کشور بدین گونه پیش می رود که این شرایط ایجاد شود؟ آیا حقوق بگیران و کم درآمدها می توانند در این اقتصاد نفس بکشند؟ متأسفانه این شرایط دقیقا در تفسیر وضعیت امروز کشور است.

کارشناس ارشد اقتصاد بیان داشت: بانک هایی که توان خرید دارند با پول مردم در چند ماه گذشته مسکن هایی را خریده اند و اکنون با توجه به رکود شدیدی که در بازار وجود دارد می خواهند این مسکن را به مردم بدهند که نتیجه آن همان نکته ای که عرض کردیم خواهد شد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم این روند را در کشور تعطیل کنیم و نگذاریم بیشتر از این کم درآمدها در چرخ های اقتصادی سرمایه داران له نشوند باید اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنیم.

این نظریه پرداز اقتصادی تأکید کرد:اگر اقتصاد مقاومتی که یکی از شاخصه های آن حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی راه بیفتد در اینصورت به معنای واقعی کلمه رونق به این عرصه بازمیگردد و برکات زیادی برای کل اقتصاد و جامعه ایران به ارمغان می آورد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: یکی دیگر از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی رونق صنعت بومی است که موجب رشد و ارتقای بخش تولید اعم از صنعت، معدن و کشاورزی شده و همین امر موجب اشتغال‌آفرینی برای جوان ایرانی خواهد شد.

این محقق جوان در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه هم اکنون صنایع کشورمان اعم از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به دلیل از دست دادن بازار در حال تعطیلی مداوم بوده و نتیجه آن افزوده شدن بر جمعیت بیکاران است؛ بنابراین رونق بازار کالای ایرانی مانع از بیکاری کارگر ایرانی خواهد شد و نیازمندی کشور به پیاده کردن اقتصاد مقاومتی روز به روز بیشتر احساس می شود و دولتمردان و کلیه مسئولین راه را باید برای طنین انداز شدن این تفکر در کشور هموار کنند.

ارسال نظرات