خبرهای داغ:
در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم طرح شد

مشارکت دستگاه‌ها در تولید محتوا‌های رسانه‌ای برای رفع آسیب‌های اجتماعی

اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم طی نشستی بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها در تولید محتوا‌های رسانه‌ای در قالب‌های مختلف برای مقابله با آسیب‌های مختلف اجتماعی تاکید کردند.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۸۰
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال ۹۷، عصر امروز با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مدیران‌کل و مسئولان ارشد استان در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی (ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به وضعیت فرهنگی قم دغدغه ویژه دارند، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی به دنبال این است تا ظرفیت‌های موجود را بسیج و مشکلات موجود را رفع کند.

وی از برگزاری ۱۲ جلسه شورای اصلی، ۱۳ جلسه هیأت اندیشه‌ورز و ۱۶ جلسه کارگروه مصوب یاد کرد و گفت: ۱۰۶ مصوبه در سال گذشته داشته که ۵۶ مورد از آن‌ها در حوزه اجرا و ۵۲ مورد از آن‌ها در حوزه سیاست‌گذاری بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی استان قم با برگزاری بیشترین نشست‌ها جایگاه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در راستای تحقق اهداف این شورا دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف مشارکت مطلوبی داشته‌اند.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم به ارائه گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان قم پرداخت.

مهدی مقیمی مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری قم نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: در حوزه آسیب اجتماعی نیازمند تولید محتوای بصری هستیم تا بتوانیم در حوزه تبلیغات شهری، جشن‌ها، صدا و سیما و بستر‌های مختلف از آن استفاده کنیم، متاسفانه دستگاه‌ها بودجه‌های خود را در حوزه‌های میدانی هزینه می‌کنند درحالی‌که بخشی از فضا‌های صداوسیما نیازمند محتوای مناسب است که در این صورت می‌توانیم خلا موجود را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید در عرصه رسانه سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: رسانه فقط به صدا و سیما محدود نمی‌شود چراکه در دنیای امروز رسانه توسعه در بستر‌های مختلف، تعاریف‌های متفاوتی نیز پیدا کرده است.

رضا سیار فرماندار قم با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های فرهنگی باید در حوزه تولید محتوا به رسالت خود عمل کنند، عنوان کرد: نبود محتوا منجر می‌شود که برنامه‌های میدانی و غیرمیدانی به سمت نامناسبی کشیده شود چراکه تمایل مردم به محتوا‌های تکراری کمتر می‌شود و مسؤولان امر نیز از بی‌رغبتی مردم مأیوس می‌شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از قالب‌های مختلف هنری بهترین بستر برای انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی است، تصریح کرد: هر مجموعه با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد باید به دنبال تولید محتوا‌های مورد نیاز باشد.

در پایان این نشست، احکام اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم به آن‌ها اهدا شد.
ارسال نظرات