حجت‌الاسلام محدثی در اراک:

هنرمندان در خلق اثر بلاغت به خرج دهند

کارشناس برجسته مهدویت گفت: بنابراین کانال های ورودی و خروجی یک هنرمند باید درست مدیریت شوند به این دلیل که هر تولید هنری بر روی فرهنگ جامعه تأثیر می گذارد و هنرمندان مسئول آن هستند و در کل هنرمند جماعت در هر قالبی هم گیرنده و هم فرستنده می باشد.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۷۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی در آیین اختتامیه جشنواره ملی مهدوی "صراط" گفت: : کشیدن یک خط در صفحه می تواند معنای متعددی داشته باشد،بازی با خط به شکل های مختلف می تواند پیامدها و مفاهیم متعددی را برساند و هرکدام از آنها یک بیان محسوب می شوند که اگر آگاهانه استفاده شوند یک هنر هستند.

وی افزود: موضوع رنگ هم همینطور است،هر رنگی یک نماد است،به طور مثال سبز نماد رویش،قرمز نماد خودن و خطر،زرد نماد مسرت بخش،سفید نماد صلح که کیفیت استفاده از رنگ ها هم یک مقوله بسیار وسیع و موثر است.

این کارشناس برجسته مهدویت بیان داشت: عرصه بیان بسیار گسترده است و اغلب ماها بیان را در گفتن و نوشتن می شناسیم به طور مثال در حروف مقطعه اول سوره ها یکی از نظریه ها این است که قرآن به عنوان کلام بی نظیر خداوند از این بیان حروف بدین شکل استفاده کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی اظهار داشت: در خود استفاده از واژه ها و استفاده از کلمات یک سبکی وجود دارد که بار معنایی و مفهومی خاصی را بر دوش کلمات گذاشته و نشان دهنده این است که کلمه ها ظرفیت این مفاهیم خاص را دارند.

وی افزود: در سوره بقره تفاوت بین کسانی که از روی رضایت خدا انفاق می کنند و کسانی که برای ریا این کار را انجام می دهند آمده است که کسی که برای ریا انفاق می کند یک ثمره مضاعف و بهره بسیار از عنایات الهی همانند خاصیت های باران به موقع برای زمین بهره می برند ولی کسانی که از روی ریا انفاق می کنند مثل یک رگبار تند همه آثار را خراب می کنند و به دیگران هم آسیب می زنند که مثال خلق آثار توسط هنرمند هم بدین شکل است.

این کارشناس برجسته مهدویت تأکید کرد: کسانی که اهل هنر هستند باید از تعابیر اعتقادی قرآن استفاده کنند و اگر هنر یک زبان است پس هنرمند باید در محصول هنری خودش در هر قالبی که هست باید با فکر تولیدات خود را تهیه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی عنوان کرد: مهم است که گیرنده یک هنرمند بر روی چه کانالی تنظیم شده است و هنرمند بر چه اساسی تولیدات خود را ارسال می کند چون همانطور که می دانیم هنرمند یک گیرنده و یک فرستنده دارد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: بنابراین کانال های ورودی و خروجی یک هنرمند باید درست مدیریت شوند به این دلیل که هر تولید هنری بر روی فرهنگ جامعه تأثیر می گذارد و هنرمندان مسئول آن هستند و در کل هنرمند جماعت در هر قالبی هم گیرنده و هم فرستنده می باشد.

کارشناس برجسته مهدویت در پایان خاطر نشان کرد: هنرمندان باید اهل فکر و بصیرت باشند و در خلق اثر بلاغت به خرج دهند،به طور مثال کسی که یک اثر هنری را از یک هنرمند انقلابی می بیند باید ارزش های انقلاب اسلامی را در درون آن اثر درک کند.

ارسال نظرات