آزمون سراسری قرآن کریم با حضور 1454 شرکت کننده در اراک آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: : آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل گروه حفظ با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با سه رشته برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۸۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام حسین دلاوری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص آیین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان مرکزی گفت: محل آزمون مردان در مدرسه "سهام الملک بیات" و آزمون زنان شرکت کننده در دبیرستان "زینبیه" اراک می باشد.

وی افزود: آزمون رشته حفظ کل قرآن کریم به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود که مرحله کتبی آن امروز و رقابت شفاهی از 11 تا 16 اسفندماه برگزار می شود.

حجت الاسلام دلاوری اظهار داشت: یکهزار و 454 نفر از شرکت کنندگان این رقابت قرآنی از شهرستان اراک و بقیه از دیگر نقاط استان هستند.
وی افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد:آزمون شرکت کنندگان زن و مرد شازند در مدرسه ابتدایی "شهیدکریمی"، زرندیه در دبیرستان "پیامبر اکرم(ص)"، خمین در سالن امتحانات آموزش و پرورش، کمیجان در موسسه قرآنی "مبین کمیجان"، خنداب در "امامزاده مسعود"، تفرش در موسسه قرآنی "کوثر"، آشتیان در مدرسه دخترانه متوسطه اول "کوثر"، دلیجان در دانشگاه پیام نور، ساوه دبیرستان "باقرالعلوم" و فراهان در "کتابخانه ولایت" فرمهین برگزار می شود.

وی افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل گروه حفظ با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با سه رشته برگزار می شود.

حجت الاسلام دلاوری در همین خصوص تصریح کرد: 943 نفر از شرکت کنندگان آزمون سراسری قرآن کریم استان مرکزی دانش آموز هستند که آزمون این گروه به صورت شفاهی برگزار می شود.

وی در پایان با اشاره به مهمترین اهداف اینگونه مسابقات خاطر نشان کرد: تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزش مدارس و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان اقشار مختلف مردم برای گرایش به سمت و سوی معارف قرآنی، استاندارد سازی آموزش های قرآن و عترت در مدارس، شناسایی نخبگان قرآنی و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور مهمترین اهداف مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.

ارسال نظرات