خبرهای داغ:
با حضور اساتید حوزه:

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی با حضور علما و طلاب حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۶۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان شامگاه پنجشنبه با حضور گسترده طلاب، اساتید حوزه و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید و حضرات آیات امینی، حسینی بوشهری، مقتدایی، کعبی و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و مسئولان استان حضور داشتند.

آیت الله گلپایگانی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و تربیت شاگردان صرف کرد

حجت الاسلام نظری منفرد به عنوان سخنران این مراسم اظهار کرد: آیت الله گلپایگانی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و تربیت شاگردان شایسته صرف کرد.

وی دو نعمت، بیان و فکر را از نعمت‌های ارزشمند خداوند به انسان‌ها برشمرد و گفت: این دو نعمت، چون دو بال پرنده می‌تواند انسان را به قله کمال و سعادت برساند؛ اگر انسان از نعمت فکر استفاده نکند در زندگی‌اش سقوط می‌کند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نعمت ایمان نیز بزرگ‌ترین نعمت خداوند است و اگر تمام عمر شکرش را به جای اوریم باز نمی‌توانیم قدردان این نعمت باشیم.

وی با بیان اینکه جوانان باید کار‌های خود را با فکر و اندیشه انجام دهند افزود: اکنون این فضا‌های مجازی چنان اوقات فراغت جوانان ما را پر کرده است که قدرت فکر را از آنان گرفته.

حجت الاسلام نظری منفرد ابراز کرد: با فکر است که انسان می‌تواند به خداوند برسد و بزرگان ما نیز با اندیشه و فکرشان به مقام و درجه والا رسیدند.

وی با اشاره به اینکه مردم به خصوص جوانان نباید فریب ظواهر دنیا را بخورند، گفت: خداوند در سوره مؤمنون به بیان حال کسانی می‌پردازد که عمر خود را به غفلت گذراندند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه آیت الله گلپایگانی به آنچه در زندگی رسیده بود اعتقاد داشت وعمل می‌کرد، افزود: ظاهر و باطن این مرجع فقید یکی بود و در زندگی نیز با صبر و شکیبایی می‌زیست.
ارسال نظرات