امام جمعه اراک:

ایران اسلامی کانون مهم اسلام ناب محمدی/مسئولین از کینه توزی های دشمنان نهراسند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ظرفيت هايي بسياري در اختيار است و بايد در گام دوم انقلاب اسلامي با عزم و اراده، مجاهدت، توكل بر خدا، ايستادگي و غيرت و مردانگي پيش رفت. از تشرها، وعده هاي توخالي و كينه توزي دشمن نبايد ترسيد و مرعوب شد، ملتي كه خدا و قرآن را دارد، پيروز است .
کد خبر: ۹۱۱۶۳۹۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حضرت آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي درخطبه های نماز عبادي سياسي جمعه این هفته اراك در مصلی بیت المقدس با اشاره به 20 جمادی الثانی و روز ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) معيار حق و باطل و ميزان دنيا و آخرت است و فاطمه (س) را باید آنچنان كه هست شناخت، تا قيامت از اين ميزان و معيار حراست شود و در همه امور اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي به اين چراغ راه توجه داشت .

امام جمعه اراک افزود: اسلام واقعي، اسلام فاطمه(س) پس از پيغمبر(ص) است كه مسير درست را نشان ميدهد که ايران کانونی مهم براي اسلام ناب محمدی (ص) است و تن به اسلام امريكايي، اسراييلي و انگليسي نمي دهد چرا مسير با چراغ فاطمه(س)، پيامبر اكرم(ص)، امام رضا(ع) و ديگر معصومين روشن شده است .

وی ادامه داد: اسلام براي برقراري عدالت، حمايت از مظلومان، ايتام، خانواده، مبارزه با فساد و فحشا آمده است و نبايد اختيار را به دست دزدان و جنايتكاران سپرد و رهبري جامعه اسلامي بايد بر عهده فردي مسلط به اين اهداف باشد و تنها براي رضاي خدا، اداي تكليف و برقراري عدالت تلاش كند و امروز كه به ائمه، معصومين و امام زمان دسترسي نيست بايد به فقها و مراجع توجه كرد .

نماينده ولی فقيه در استان مركزي بیان داشت: قطعا اگر امروز رهبري و چراغ هاي راه نبودنداثري از اسلام وجود نداشت،متأسفانه امروز آل سعود، اسلام امريكايي را دنبال ميكند، اسلام امريكايي با قمار، شراب و جنايت همراه است و آل سعود نيز در اين مسير حركت ميكند، اما حكومت اسلام واقعي و محمدي احياي دين، حمايت از عدالت، جهاد و اجتهاد و ... را پيش گرفته است و فاطمه(س) را به عنوان الگوي خود قرار داده است .

وی با اشاره به لزوم ورود اندیشه های رهبر معظم انقلاب و ارزش های دینی به نهاد خانواده افزود: ازدواج و مادري از واجب ترين امور است و هيچ كاري جايگاه مادري را پر نميكند، اين مقام و جايگاه و بنيان خانواده بايد با تمام قدرت حفظ شوند چراكه اگر خانواده آسيب ببيند تمام جامعه آسيب ميبيند .

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام با تأکید بر اینکه پیام نورانی و ارزشمند مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب باید چراغ راه آحاد جامعه قرار گیرد، تصریح کرد: بايد وضعيت موجود كشور، عملكرد ٤٠ ساله، آثار انقلاب بر منطقه و جهان و بازشدن سرفصل جديدي براي حاكميت قرآن و اسلام در جهان را تجزيه و تحليل كرد، در ميانه راه هستيم، در نظام عالم ٤٠ سال سن بالايي نيست و در گام دوم انقلاب بايد گام عزم و اراده را برداشت .

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که همچنان پای انقلاب و آرمان های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری ایستاده اند افزود: ٤٠ سال گذشته را با همه فراز و نشيب ها قدرتمندانه پشت سر گذاشتيم و در ٤٠ سال دوم راه ترسيم شده توسط امام راحل، مقام معظم رهبري و شهدا را پيش خواهيم برد و در اين مسير جوانان نقش موثري دارند و مي توانند در همه سنگرها و جبهه هاي فرهنگ، امنيت، دفاع، اطلاعات، خدمات اجتماعي، تعليم و تربيت، علم و دانش، معرفت، هنر و ...تاثيرگذار باشند، مبادا فريب بيگانه را بخورند و تحت تاثير دشمن قرار گيرند .

وی با اشاره به آینده درخشان ملت ایران و تأکید براینکه استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی به هیچ عنوان دلسوز ملت ایران نیستند تصریح کرد: كمبودهايي در كشور وجود دارد، اما با تلاش قابل رفع است، ظرفيت هايي بسياري در اختيار است و بايد در گام دوم انقلاب اسلامي با عزم و اراده، مجاهدت، توكل بر خدا، ايستادگي و غيرت و مردانگي پيش رفت. از تشرها، وعده هاي توخالي و كينه توزي دشمن نبايد ترسيد و مرعوب شد، ملتي كه خدا و قرآن را دارد، پيروز است .

امام جمعه اراک در خصوص هفته احسان و نیکو کاری نیز گفت: مردم مومن و باسخاوت استان باید تلاششان بر این باشد که در ایام پایانی سال شادی را مهمان خانواده های بی بضاعت و نیازمند جامعه کنند.

وی با یادآوری رحلت آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان که هفته گذشته پس از تحمل بیماری دار فانی را وداع گفته بود یاد و خاطر این عزیز از دست رفته را گرامی داشت.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با اشاره به هفته درختکاری در پایان خاطر نشان کرد: بايد درخت كاشت و كاشت درختان مثمر در اولويت قرار گيرد، شُش هاي شهر را بايد افزايش داد و در مقابل سوخت و بنزين درخت كاشت و محيط زيست را آباد كرد .

ارسال نظرات