خبرهای داغ:
ابتکار در قم:

دستاوردهای انقلاب در زمینه زنان قابل‌عرضه به تمام کشورهای جهان است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دستاوردهای ایران اسلامی در زمینه زن در بعد جهانی قابل‌استفاده برای تمام کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان جهان است.
کد خبر: ۹۱۱۶۸۴۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، معصومه ابتکار عصر امروز در حاشیه افتتاحیه نخستین دوره مطالعات زنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنان در تمام عرصه‌های اجتماعی امروز جامعه حضور فعالی دارند.

وی افزود: ایران اسلامی الگویی نمونه در نقش‌آفرینی مثبت زن در عرصه جامعه با حفظ جایگاه دینی و اخلاقی و کرامت انسانی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به گام‌های مثبت نظام اسلامی در نقش‌آفرینی اجتماعی زنان گفت: دستاورد‌ها و مبانی فکری انقلاب اسلامی در حضور فعالانه زنان در عرصه اجتماع باد علاوه بر پیاده‌سازی کامل در سطح کشور، در مجامع و عرصه‌های مختلف بین‌المللی نیز تبیین و شناسانده شود.

ابتکار ادامه داد: دانشگاه ادیان با بسترسازی‌های مثبتی که انجام داده در زمینه گفتمان‌های زنان و معضلات پیش روی جامعه زنان در سطح بین‌المللی اثرگذاری ویژه‌ای می‌تواند داشته باشد، بسیاری از مسائل پیش روی زنان جنبه جهانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‌های پیرامون زن و خانواده ازنظر کمی بسیار زیاد است، اما لازم است تا این پایان‌نامه‌ها بر مبنای نیاز‌های جامعه و رویکرد کارکردی تدوین شوند تا در عرصه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری منشأ اثر شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برخی از دستاورد‌های مثال‌زدنی انقلاب اسلامی در مبحث زن و خانواده اضافه کرد: دستاورد‌های ایران اسلامی در زمینه زن در بعد جهانی قابل‌استفاده برای تمام کشور‌های دنیا به‌ویژه کشور‌های مسلمان جهان است.

ابتکار تأکید کرد: حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی کشور هرروز افزایش پیداکرده و پررنگ‌تر می‌شود، ورزش، دانشگاه، مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی، اشتغال و محور‌های دیگر از عرصه‌های حضور پررنگ بانوان در ایران است.

وی ابراز کرد: باوجود تمامی پیشرفت‌های انجام‌شده همچنان موانعی جدی بر سر راه زنان در ایران وجود دارد، موانع و معضلات کنونی عرصه زنان و خانواده با سیاست‌گذاری‌های درست و مشارکت سازنده بانوان حل می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار