صوفی دانشجوی برتر کارشناسی اقتصاد در گفتگو با بسیج:

کاهش قدرت خرید مردم باعث حذف اقلام ضروری آنها از سبد معیشتشان شده است

یک فعال دانشجویی گفت: اگر سبد معیشتی زندگی قشر متوسط به پایین را در چند حوزه خوراکی،بهداشت،رفاه،مسکن تقسیم بندی کنیم متأسفانه میبینیم که اقشار ضعیف جامعه از زیر مجموعه های این دسته بندی کاملا محروم شده اند.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۸۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا صوفی دانشجوی کارشناسی اقتصاد و فعال دانشجویی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: متأسفانه با نگاهی کوتاه به افزایش قیمت های مواد غذایی متوجه می شویم بسیاری از اقلام ضروری برای یک زندگی ساده از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده اند و خیلی از خانواده ها توانایی خرید حتی اقلام ضروری خود را هم ندارند.

وی افزود: اگر سبد معیشتی زندگی قشر متوسط به پایین را در چند حوزه خوراکی،بهداشت،رفاه،مسکن تقسیم بندی کنیم متأسفانه میبینیم که اقشار ضعیف جامعه از زیر مجموعه های این دسته بندی کاملا محروم شده اند.

این فعال دانشجویی ادامه داد:با عدم نظارتی که در بخش درمان و بهداشت وجود دارد اقشار کم درآمد و کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند چگونه می توانند در سلامت فیزیکی و حتی روحی باشند.

وی در همین خصوص گفت:وقتی از ورود دلالان به بازار مسکن جلوگیری نمی شود و عده ای سودجو بازار مسکن را در اختیار دارند چگونه امنیت مسکن برای خانواده های کم درآمد ایجاد میشود؟

دانشجوی برتر کارشناسی اقتصاد تأکید کرد: مسئولینی که آمارها را تنها در صفحات مانیتورها و برگه های کاغذ می بینند نگاهی به سفره های مردم و توان خرید آنها هم داشته باشند،رقمی که آنها برای تورم و قدرت خرید مردم می دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: متأسفانه امروز شاهد این هستیم قدرت خرید کارگران 75 درصد کاهش یافته است و مهمترین دلیل آن حقوق های نابرابر و ناعادلانه ای است که در کشور وجود دارد.

صوفی عنوان کرد: هر روز که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد بر مشکلات ساختاری اقتصاد بیشتر ضربه وارد می شود و این به خاطر عمل نکردن دولتی ها به اقتصاد مقاومتی که متکی بر درون است می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم راهکاری عملیاتی برای حل شدن مشکلات اقتصادی کشور ارائه کنیم تنها باید به توصیه های امام خامنه ای که در ابتدای سال فرمودند مدیریت انقلابی و جهادی لازمه عبور از مشکلات است اکتفا کنیم.

ارسال نظرات