خبرهای داغ:

یادواره ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قم برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم از برگزاری یادواره ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان در روز ۲۰ اسفندماه خبر داد و گفت: این یادواره با حضور ۴ هزار نفر از دانش آموزان و خانواده‌های شهدا در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۹۰۴۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات امام جواد (ع) برگزار شد، با اشاره به تعداد شهدای آموزش‌وپرورش استان قم اظهار داشت: از مجموع ۶ هزار شهید استان قم بیش از هزار شهید مربوط به آموزش‌وپرورش است.

وی اجرای طرح تحقیق مرتبط با شهدای محل را مورداشاره قرار داد و افزود: این طرح را در بیش از ۲۰۰ مدرسه به اجرا گذاشته‌ایم که در رابطه با شهدا انجام‌شده و در آن دانش آموزان به‌صورت تحقیقی و پژوهشی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم از برگزاری یادواره هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان در روز ۲۰ اسفندماه خبر داد و گفت: این یادواره با حضور ۴ هزار نفر از دانش آموزان و خانواده‌های شهدا در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

شیخ‌الاسلام در پایان خاطرنشان کرد: شهید عسکری جمکرانی اولین شهید فرهنگی مدافع حرم در بین شهدای مدافعان حرم کشور بوده که در سال گذشته در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این جلسه با اشاره به فرارسیدن ۲۲ اسفندماه و نام‌گذاری این روز بنام روز شهید اظهار داشت: ۷۷ گلزار شهید در استان نماد عزت و اقتدار ملتی آزاده است، یکی از آن‌ها گلزار شهدای قم بوده که ثبت ملی است.

سید جواد هاشمی با اشاره به برنامه‌های روز شهید استان قم گفت: برگزاری صبحگاه مشترک، غبارروبی مزار شهدا، نامه به شهید، تجلیل از دستگاه‌های فعال در خدمت‌رسانی و تجلیل از فرهنگ ایثاروشهادت و اجرای طرح سپاس ازجمله برنامه‌های استان در روز شهید هستند.

وی با تأکید بر ترمیم قبور شهدا در بخش‌ها و شهر‌های اقماری افزود: مدیران استان در قالب طرح سپاس به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند و تمامی دستگاه‌های استان در این طرح مشارکت دارند.
ارسال نظرات