خبرهای داغ:
مدیر قطب علمی معماری اسلامی :

از مهمترین مشکلات واگذاری امور اجرایی به شهرداری ها و افراد غیر متخصص است

دکتر نقره کار گفت: واگذاری اخذ تصمیمات مرتبط و امور اجرایی آن به شهرداریها و بعضا افراد غیر متخصص توسط شورای عالی معماری و شهرسازی را از مهمترین مشکلات می باشد.
کد خبر: ۹۱۱۹۴۲۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، همایش تخصصی تحقق هویت اسلامی ایرانی در معماری و شهرسازی با حضور مهندسین بسیجی و با سخنرانی استاد پیشکسوت بسیجی دکترعبدالحمید نقره کار مدیر قطب علمی معماری اسلامی، دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، در محل سالن "رشد" دانشگاه علوم کشاورزی گرگان برگزار شد.

در این همایش دکتر نقره کار ، ابتدا ضمن اشاره به ارکان چهارگانه هویت اسلامی ایرانی در معماری و شهرسازی ، به ارائه منویات مقام معظم رهبری در خصوص مراحل پنجگانه تحقق هویت و تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت:با ایجاد دولت اسلامی می توان پایه و اساس علوم معماری و شهرسازی را در دانشگاهها بر اصول و فرهنگ اسلامی استوار کرد که در اینصورت دانش آموختگان دانشگاهها، تربیت شده مکتب اسلام بوده و ضمن تخصص لازم، مهندسین و مدیرانی متعهد خواهند بود.

وی اصلاح برنامه ها شامل طرحها، کارشناسان و امکانات و نیز اسناد شامل قوانین و ضوابط را  مقدمه ای برای تحقق هویت اسلامی در معماری و شهرسازی دانست و افزود: واگذاری اخذ تصمیمات مرتبط و امور اجرایی آن به شهرداریها و بعضا افراد غیر متخصص توسط شورای عالی معماری و شهرسازی را از مهمترین مشکلات می باشد.

مدیر قطب علمی معماری اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد گرایش ساختمانهای مذهبی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده های معماری و شهرسازی و نیز هدایت موضوعات رسالات مقاطع دکترای رشته های معماری و شهرسازی در جهت تمدن نوین اسلامی مبتنی بر هویت اسلامی ایرانی از مهمترین اقدامات ضروری برای رسیدن به هدف والای مورد نظر است.

نقره کار در ادامه ، مطالبه گری مهندسین و اساتید از مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی را با صدور بیانیه های تخصصی از طریق بسیج مهندسین و سازمان نظام مهندسی ساختمان خواستار شد و بیان داشت: جهت تبیین بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، برنامه ریزی 40 ساله جهت فرهنگ سازی مردمی، مبتنی بر تحقیق و محذور از اجبار و تحمیل در معماری و شهرسازی، ضروری خواهد بود.

دکتر نقره کار در پایان سخنان خود، اشاره ای مختصر به ساختار و مراحل پنجگانه در خلق آثار معماری پرداخت و به سوالات تعدادی از مهندسین حاضر در همایش پاسخ داد.

در انتهای همایش، از مهندسین برتر در فراخوان ارائه طرحهای نوین معماری اسلامی و ایرانی(ساختمان مسکونی) که در سال 96 برگزار گردید، با اهدای لوح تقدیر و هدیه، تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها