همایش بزرگ «نشان محبت» در بوشهر برگزار می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از برگزاری همایش بزرگ «نشان محبت» در بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۹۵۱۵
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالرضا مطاف بعدازظهر امروز در نشست خبری از برگزاری همایش بزرگ نشان محبت در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این همایش پیش از این در 19 استان کشور و به جهت تقدیر از کسانی است که در بازسازی عتبات عالیات نقش موثر و پررنگی را داشته‌اند برگزار شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر بیستمین استان برگزار کننده این همایش بزرگ است ابراز داشت: این مراسم صبح چهارشنبه ساعت 9 صبح در مجتمع فرهنگی تالار لیان بوشهر با حضور هنرمندان، مسؤولان و برخی مداحان کشوری برگزار می‌شود و برخی از عوامل شبکه دو سیما در کنار صدا و سیمای مرکز بوشهر جهت پوشش این برنامه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به فعالیت های اخیر ستاد بازسازی عتبات عالیات بوشهر در استان گفت: این ستاد از سال 82 فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال 92 فقط در بحث اعزام نیروی کاری از استان و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی فعالیت می‌کرد اما پس از سال 92 با مشورتی که با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر صورت گرفت و نیز هماهنگی با ستاد عتبات عالیات کشور، پروژه احداث دو نیم ضریح خمیه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در سال 94 به استان بوشهر واگذار شد و این پروژه پس از حدود دو سال احداث در آذرماه سال 94 در حضور ملت شریف بوشهر از آن رونمایی و سپس با بدرقه مردم به کربلای معلی اعزام و در خیمه گاه امام حسین(ع) نصب شد.

مطاف افزود: بعد از این، دو پروژه نیم ضریح امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) را قرارداد آن منعقد کردیم و در سال 95 عملیات ساخت دو نیم ضریح امام حسین(ع) در بوشهر و دو نیم ضریح حضرت قاسم(ع) در برازجان آغاز شد و پس از دو سال از آن در بوشهر رونمایی و سپس به عراق ارسال و در خمیه گاه نصب شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در ادامه به ارائه آماری از فعالیت‌های این ستاد در ایام اربعین حسینی پرداخت و افزود: در ایام اربعین تعداد 54 موکب در کشور عراق از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مستقر شد و همچنین در داخل استان تعداد 18 موکب به جهت پذیرایی از زائران پنج استان همجوار برپا شد.

وی ادامه داد: همچنین تعداد هزار و 250 خادم و 60 پزشک را در ایام اربعین به کشور عراق اعزام کردیم که در موکب‌ها به فعالیت می پرداختند؛ در بحث اعزام نیروی کار در حوزه‌های ساختمانی و صنعتی تعداد هزار نفر تاکنون اعزام کردیم و تعداد 730 نفر هم در نوبت و متقاضی اعزام هستند. هیچگونه هزینه ای به این افراد پرداخت نمی شود و حضور آنها در کشور عراق به صورت یک ماهه است.

مطاف با بیان اینکه متقاضیان فعالیت در کشور عراق می‌توانند به دفتر ستاد مراجعه کنند اظهار داشت: سهمیه امسال استان بوشهر 200 نفر است و بسیاری از افراد نیز متقاضی هستند. در بحث نذورات ستاد بازسازی عتبات هیچگونه دخل و تصرفی را ندارد و همه کمک‌ها صورتجلسه می‌شود و کمک‌های مالی را به ستاد مرکز می‌دهیم و کمک‌های غیرنقدی را به مرز مهران برای انتقال به حرم مربوطه ارسال می‌کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات