خبرهای داغ:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد؛

کاهش صادرات با اعمال تعهد ارزی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: در ماه‌های پایانی سال شاهد افت صادرات کشور بودیم و این مسئله ناشی از تعهد ارزی صادرات است.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۳۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
 
ابوالفضل خاکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل تولید استان قم اظهار کرد: این ستاد توانسته است که مشکلات بخش تولید در سطح استانی حل کند، اما مشکلات واحد‌های تولیدی در بخش ملی باقی مانده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان قمی مشکلاتی را به لحاظ ثبت سفارش و نیز دریافت ارز نیما دارند و این مساله موجب افزایش هزینه‌های تولید در استان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد ارز تک نرخی را داده است تا زمینه‌های رانت از بین برود.

خاکی افزود: در ماه‌های پایانی سال شاهد افت صادرات کشور بودیم و این مساله ناشی از تعهد ارزی صادرات است، ادامه این روند کاهش بیشتر صادرات را به دنبال دارد، در حالی که در ماه‌های ابتدایی سال و پیش از بحث تعهد ارزی، صادرات کشور روند افزایشی داشت.

وی خاطرنشان کرد: واحد‌های تولیدی استان قم مشکلات مختلفی دارند که تامین ارز جزو این مشکلات است، همچنین افزایش قیمت مواد اولیه پتروشیمی برای این واحد‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است.
ارسال نظرات