نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

بهبود اقتصاد کشور مستلزم «رونق تولید» / تحریم را به فرصت تبدیل کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: رونق تولید باید به معنای واقعی در کشور پیاده شود، کارگزاران باید محوریت فعالیت های خود را بر تولید انبوه همراه با پشتوانه اقتصادی که در نهایت منجر به افزایش ارزش پول ملی کشور و رفع مشکلات خواهد شد، بگذارند.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۷۸
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) با فداکاری ها و حرکات ماندگاری که در کربلا انجام دادند به  معنای واقعی مانع از تحریف این واقعه عظیم شدند و توانستند نقش مهمی در ماندگاری و حراست از فلسفه قیام اباعبدالله(ع) را ایفا کردند.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با نام «رونق تولید» افزود: امسال با توجه به هوشمندی های حکیمانه مقام معظم رهبری سال "رونق تولید" نامگذاری شده است و می طلبد تلاش های آحاد جامعه و مردم در راستای تحقق این شعار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به لزوم مقابله با توطئه‌های دشمنان عنوان کرد: در جنگ تحمیلی 8 ساله لازم بود که رزمندگان اسلام با فداکاری و جانفشانی در برابر دشمن بایستند و امروز در جنگ اقتصادی، فعالیت در عرصه اقتصادی که یکی از مولفه های آن تولید داخلی است یک نوع عبادت و جانفشانی برای کشور محسوب می شود، این جانفشانی باعث می شود کمر دشمنان را بشکنیم و تحریم ها را خنثی کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم به سر می برد و راهکار برون رفت از مشکلات موجود عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور است؛ باید تولید باکیفیت و توجه به صادرات مرغوب و مطلوب برای از بین رفتن نقشه های دشمنان در دستور کار تولید کنندگان باشد.

وی با اشاره به سیاست های کلان برای تقویت ارزش پول ملی گفت: رونق تولید که در راستای فرمایشان مقام معظم رهبری است باید به معنای واقعی در کشور پیاده شود، کارگزاران باید محوریت فعالیت های خود را بر تولید انبوه همراه با پشتوانه اقتصادی که در نهایت منجر به افزایش ارزش پول ملی کشور و رفع مشکلات خواهد شد، بگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در همین خصوص تصریح کرد: تنظیم سیاست های ارزی و نظام توزیع در راستای تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان و راه انداختن خط تولید کشور ضرورتی است که باید انجام شود و بانک مرکزی باید نقدینگی کشور را در راستای تولید و سرمایه گذاری مطلوب به درستی مدیریت کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بهره‌مندی درست از ظرفیت‌های کشور را لازمه تحقق شعار سال دانست و گفت: ظرفیت های موجود در حوزه های صنعتی،کشاورزی و پرورش دام و طیور باید به درستی به کار گرفته شود و مردم و مسئولین با استفاده از این ظرفیت ها و سرمایه ها تحریم ها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم هسته ای کشور تأکید کرد: دانشمندان هسته ای در گذشته نشان دادند که، ظرفیت کار و تلاش برای محقق شدن آرمان ها وجود دارد و امروز باید مراکز دانش بنیان و دانشگاه ها بیش از گذشته فعال شوند و بررسی ها و مطالعات راهبردی خود را جهت تأمین نیازهای کشور انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به وجود 21 شهرک صنعتی و بیش از سه هزار واحد صنعتی فعال صنعتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با ظرفیت های گسترده صنعتی و کشاورزی باید سهم عمده‌ای از صادرات مطلوب کشور را به خود اختصاص دهد و بخش بزرگی از بازار جهانی را به دست گیرد؛ لذا می طلبد برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت 100 درصدی این واحدهای صنعتی استفاده شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به حادثه تروریستی نیوزلند خاطرنشان کرد: اینگونه حوادث از غرب نشأت می گیرد، در فرهنگ غرب آدم کشی و نسل کشی امری طبیعی است و امروز برخوردهای دوگانه غرب با حوادث تروریستی به بالاترین حد خود رسیده است؛ آخرین تلاش آنها این است منطقه ای جولان اشغالی را جزئی از رژیم صهیونیستی بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات