خبرهای داغ:
کارشناس هواشناسی قم:

امشب تندباد با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر قم را درمی نوردد

کارشناس پیش بینی هواشناسی قم گفت: امشب سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که احتمال خسارت به تاسیسات مختلف به دلیل این تندباد دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۱۵
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مرتضی صبوری روز دوشنبه اظهار داشت: وزش باد کل قم را دربرمی گیرد، اما در مناطق جنوبی و شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: از اوایل امشب با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان قم ضمن کاهش ابر، سرعت وزش باد تا نیمه‌های شب افزایش پیدا خواهد کرد، ولی پیش بینی می‌شود برای فردا از سرعت وزش باد کاسته شود و به حداکثر ۵۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
 
وی به وضعیت جوی امروز قم اشاره و بیان کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان تا اوایل امشب، بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
 
به گفته صبوری، میزان بارش ثبت شده در قم از روز گذشته تا ساعت ۱۰:۳۰ امروز، در ایستگاه‌های جعفریه، دستجرد، کهک، سلفچگان و کوه سفید به ترتیب ۱۴، ۲۵، ۳۰، ۱۵، ۲۸ و ۷ میلی متر و بیشترین بارش مربوط به روستای کهندان در بخش خلجستان با ۴۷ میلی متر بوده است.
 
وی با بیان این که امروز آبگرفتگی و افزایش روان آب به ویژه در مسیل‌ها و رودخانه‌های قم رخ داد، پیش بینی کرد: با وجود این که فردا بارش باران در قم نخواهیم داشت و آسمان آفتابی است، اما همچنان شاهد افزایش روان آب برای بعضی ساعت‌ها به ویژه در رودخانه قمرود خواهیم بود.
 
به گفته وی، آسمان قم در روز طبیعت، صاف تا قسمتی ابری است و در روز چهارشنبه جو به نسبت آرامی در استان حاکم است و فقط در برخی ساعت‌ها افزایش ابر پدیده مهم خواهد بود.
 
کارشناس هواشناسی قم با بیان این که بیشینه دمای قم امروز به ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید، گفت: کمینه و بیشینه دمای فردا ۸ و ۱۹ و پس فردا ۷ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.
 
صبوری با اشاره به این که در روز‌های آینده شاهد روند افزایش دما در قم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از پنجشنبه هفته جاری موج ضعیف بارشی وارد استان می‌شود و بارش‌های رگباری پراکنده خواهیم داشت.
 
وی افزود: روز جمعه افزایش ابر خواهیم داشت و از اوایل هفته آینده سامانه بارشی دیگری استان قم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده ای، ۵۲ ایستگاه باران سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.
ارسال نظرات