مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی در گفتگو با بسیج:

بعثت پیامبر(ص) نجات جامعه از جاهلیت بود

حجت الاسلام ایمانی مقدم گفت: انسان بدون نبی و بدون راهنما یک موجود ناقص است و نوعی حیوان محسوب می شود و بعثت آمد تا این ناقصی و پوچی را از بین ببرد.
کد خبر: ۹۱۲۳۶۲۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

حجت‌الاسلام‌ مهدی ایمانی‌مقدم رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به واقعه عظیم مبعث پیامبراسلام(ص) گفت: انسان دو ساحت یا دو جنبه دارد که یک جنبه آسمانی و یک جنبه زمینی و یک میل آن به زمین است و اقتضای زمین هم امیال، شهوات، ملک و اینها و در جنبه آسمانی که با جنبه معنوی یاد می شود و انسان به خاطر همین وسعت وجودی آن خلیفه الله، احسن و اشرف مخلوقات شده است.

وی مبعث را یک ضرورت برای جامعه انسانی دانست و افزود: جنبه مادی و زمینی انسان جنبه نقد است و لذا او را به این مسائل مشغول می کند و به تذکر و التفاط نیاز دارد؛ چیزی که او را به آسمان نزدیک کند وگرنه درگیر همین حواشی خواهد شد و به همین خاطر موضوع بعثت یک ضرورت وجود انسان است.

حجت الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به آیه 30 سوره بقره گفت: در حقیقت انسان بدون نبی و بدون راهنما یک موجود ناقص است و نوعی حیوان محسوب می شود و فرشته ها هم اعتراض کردند که أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ و گفتند موجودی می خواهی خلق کنی که مانند سایر حیوانات به خورد و خوراک و شهوت مشغول باشد؟!

وی جنبه بعثت را یک ضرورت تاریخی دانست و عنوان کرد:  مبعث پیامبر(ص) حقیقت انسان شناختی محسوب می شود و لذا تا قیامت این محتوای بعثت ادامه دارد و بحث بعثت تنها به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ختم نمی‌شود و درست است ختم نبوت محسوب می شود ولی ختم انسان و هادی راهنما تا قیامت وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی بعثت را یک امری همیشگی خواند و تأکید کرد: ما همیشه نیازمند این معنای بعثت هستیم و ضرورت بعثت از این جهت است که انسان را متوجه آسمان می کند و در حقیقت بعثت انسان را از مادی به معنا می رساند.

حجت الاسلام ایمانی مقدم بحث جاهلیت را همان جهل از معنا و اخلاق دانست و تصریح کرد: در زمان پیامبر به دلیل ایجاد جنگ های قبیله ای و بحث های مختلف اکنون هم مسائلی مانند استثمار، قتل انسانها، بی ارزش بودن کرامت انسانی همان جاهلیت، خشونت گرایی و شهوت پرستی در زمان پیامبر است و تنها تفاوت آن این است که آنجا یکی یکی و با شمشیر می کشتند ولی الان با سلاح های کشتار جمعی می کشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این ویژگی و خصلت درندگی در انسان همیشه وجود دارد و لذا به همان دلیلی که در زمان رسول الله(ص) نیاز به نبی بود به همان دلیل هم نیاز به وصی و خلیفه الله است و بحث ظهور امام زمان(عج) دقیقا فلسفه وجودی آن وجود بعثت رسول الله (ص) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات