مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک؛

غربت اسلام با بعثت پیامبر(ص) نجات داده شد/ ظهور منجی عالم بشریت در امتدا حرکت بعثت پیامبر(ص) است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک گفت: اکنون وضعیت اسلام و عالم در شرایط خوبی به سر نمی برد و این وضعیت قسط،عدل،اخلاق همگی زیر سوال هستند و طبق حدیث پیامبراکرم که می فرمایند دین غریب آمد و در آخرالزمان در غربت می ماند و این شرایط زورگویی و قلدری جهان امروز همین غریبی دین است.
کد خبر: ۹۱۲۳۶۲۷
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به 27 رجب، سالروز آخرین پیغام دار، خاتم نبوت، محمد مصطفی (ص) گفت: چهار رخداد مهم بشریت وجود دارد که انسان و بشر مدیون این چهار واقعه عظیم هستند، مبعث رسول اکرم(ص)، واقعه غدیر، واقعه عاشورا و ظهور منجی عالم بشریت از مهمترین وقایع تاریخ اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) دعوت مردم به راه راستی و عبودیت را از مکه شروع کرد، افزود: مبعث رسول گرامی اسلام(ص) که در 27 رجب انجام شده و 14 سال قبل از هجرت رسول اکرم(ص) در زمانی که مردم بت پرست بودند و ادیان دیگری در گوشه و کنار حجاز رسیده بودند ولی دین به عنوان دین پیامبر اسلام و پیامبر خاتم حجاز را نگرفته بود و چنین اتفاقی در چهل سالگی عمر پیامبر در غار حرای کوه نور نزدیکی شهر مکه به پیامبری مبعوث شدند و قرار بود که این دین به عنوان دین خاتم انبیاء جهانی بشود و همه جا را فرا گیرد و در همه جای جهان این پرچم به اهتزاز دربیاید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک با اشاره به واقعه غدیر و عاشورا بیان داشت: غدیر که متأسفانه جهانی نشده و پس از آن واقعه عاشورا امام حسین(ع) به دنبال واقعه غدیر، این حماسه حسینی را رقم زد و آن را به عنوان یکی از حوادث مهم تاریخ اسلام ساخت.

حجت الاسلام عبدی وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) را نقطه درخشانی در اسلام خواند و عنوان کرد: این چهار رخداد عظیم که معمولا بنای آن، با مبعث شروع شده است که در قرآن کریم با عنوان نعمت با منت یاد می شود، نعمت های خداوند به دو نوع بی‌منت و بامنت تقسیم می شوند.

وی با اشاره به آیه وَآتَاكُمْ مِنْ كُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ گفت: نعمت های بی منت خداوند که در آیه 34 سوره ابراهیم می فرماید این نعمت ها قابل شمارش نیستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک با اشاره به آیه 164 سوره آل عمران گفت: ولی نعمت های با منت از اینها مهمتر هستند که یکی از آنها که خداوند منت گذاشته اند و طبق آیه قَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ بعثت پیامبر به عنوان نعمت با منت یاد می شود.

وی با اشاره به آیه 17 سوره حجرات افزود: نعمت دومی که خداوند با منت آن را یاد می کنند، هدایت است که خداوند در قرآن می فرماید يَمُنُّونَ عَلَيْكَ أَنْ أَسْلَمُوا قُلْ لَا تَمُنُّوا عَلَيَّ إِسْلَامَكُمْ بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ و به پیامبر می فرماید که اسلام آوردن منت ندارد بلکه هدایت نعمت با منت خداوند است.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به آیه 5  سوره قصص گفت: نعمت با منت سوم ولایت و امامت است که خداوند در قرآن می فرماید: وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ و خداوند پیشوایان را به عنوان منتی برای مردم معرفی می کند.

وی واقعه مبعث را ضرورتی برای عصر جاهلیت آن زمان دانست و اضافه کرد: در زمان قبل از ظهور پیامبرگرامی اسلام(ص) عصر جاهلیت بود و وضعیتی حاکم بود که مردم سنگ، حیوان و... پرستش می کردند، زنده به گور کردن دختران و اینگونه اقدامات جاهلانه را انجام می دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک با اشاره به بیانات امام خامنه ای مبنی بر اینکه دوران جاهلیت باز تولید شده است، گفت: اینکه یک جاهلیتی دیگری در راه داریم همین وضعیت نابسمانی های دنیا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات