یک تولیدکننده برتر در گفتگو با بسیج:

کار جهادی و تفکر بسیجی لازمه تحقق شعار سال/ «رونق تولید» به معنی تبدیل تهدیدها به فرصت است

یک تولیدکننده و فعال صنعتی گفت: اگر بخواهیم شعار سال را به تحقق برسانیم باید مفهوم جهاد را در کشور بسیج کنیم،اگر توانستیم جهاد را در زندگی مردم بیاوریم مسئله تولید و رونق اقتصاد انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۲۳۷۹۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

کاظم جلالی از فعالین صنعتی استان مرکزی و تولیدکننده برتر در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به نامگذاری سال گفت: سال 97 و توطئه های دشمنان می تواند برای این ملت قهرمان فرصتی بی نظیر باشد، با دو نگاه می توان این فرصت را استفاده کرد. اولین نگاه این است که استقلال کشور را از هر نظر در برابر توطئه های دشمنان حفظ کنیم و دومین نگاه اینکه از تجربه هایی که در نقاط ضعف و قوت سال گذشته کسب کرده ایم در سال 98 استفاده کنیم.

وی افزود: شعار رونق تولید یک راهبردی اساسی برای امسال و در ادامه شعارهای سال گذشته است و اگر بخواهیم راهی برای تحقق شعار سال معرفی کنیم، همان عنوان های سال های قبل را باید به کار ببریم.

وی شعارهای سال گذشته را پیش نیاز یکدیگر دانست و اضافه کرد: وجدان کاری و انضباط اجتماعی، انضباط اقتصادی و مالی، صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف، رفتار علوی و فاطمی، نهضت خدمت‌رسانی به مردم، نوآوری و شکوفایی، همّت مضاعف و کار مضاعف، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از کالای ایرانی، جهاد اقتصادی همگی پیش‌نیازهای رونق تولید هستند.

این فعال صنعتی با اشاره به وضعیت نابسمان معیشت مردم عنوان کرد: اگر رونق تولید در کشور به معنای واقعی تحقق یابد، وضعیت معیشت و سفره مردم بهبود خواهد یافت و می شود گفت شعار امسال مردمی ترین شعار انتخاب شده است که در تاریخ دنیا نظیر ندارد؛ البته نقش مردم در ایجاد رونق تولید هم مهم باید تلقی شود و این شعار مخصوص دولت یا حکومت نیست.

وی در همین خصوص تأکید کرد: اگر بخواهیم شعار سال را به تحقق برسانیم، باید مفهوم جهاد را در کشور بسیج کنیم، اگر توانستیم جهاد را در زندگی مردم بیاوریم مسئله تولید و رونق اقتصاد انجام خواهد شد.

این تولیدکننده برتر استان ادامه داد: امروز متأسفانه مردم ایران روحیه تنبلی به خود گرفته اند که بی شک این روحیه آسیب های بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرده است، اقتصاد پویا و فعال متعلق به مردمی است که روحیه جهادی در آنها وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبری بیان داشت: نکته ای که امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی به آن اشاره کردند نوعی به این موضوع بر می گردد که ایشان فرمودند، می توان با پرورش یک مرغ و یک گوسفند در خانه های روستایی رونق تولید را پیاده کرد.

این فعال صنعتی در همین خصوص تصریح کرد: اگر بخواهیم به مسئله تولید برسیم باید کشاورزی و دامپروری را در روستاها احیاء کنیم و دولت هم باید از روستائیان در این راستا حمایت واقعی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه جمعیت روستا به دلایل مختلف میلی به پرورش دام و طیور و حتی کشاورزی ندارند و دولت باید عدم اشتیاق آنها به این مسئله را پیگیری کند و موانع این فعالیت های مهم را برطرف کند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات