خبرهای داغ:
امام‌جمعه قم:

دشمن در پی سوءاستفاده از سیل اخیر ایران است

امام‌ جمعه قم با تاکید بر دریافت اخبار سیل اخیر از رسانه رسمی گفت: دشمن در پی آن است که از برخی نابسامانی‌ها در کشور به ناامنی استفاده کرده و به دنبال سوءاستفاده از سیل اخیر است بنابراین لازم است مردم و مسئولان حواس خود را جمع کرده و فریب نخورند.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۲۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، یکی از راه‌های حفظ تقوا در وجود انسان را رعایت مستحبات و مکروهات دانست و اظهار داشت: کسی که عادت به ترک مکروهات داشته باشد معمولاً مرتکب محرمات نمی‌شود.

امام‌جمعه قم سپس به تفسیر آیه پنجم از سوره توبه پرداخت و گفت: بر اساس این آیه، امام علی (ع) حکم بیزاری از مشرکان را به آنان ابلاغ کرد و به آنان ۴ ماه مهلت داده شد که به راه راست وصراط مستقیم بیایند تا از فرصت‌هایی که اسلام به آنان می‌دهد استفاده کنند و یا در گمراهی خود مانده و بر شرارت‌های خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: بر اساس آیه پنجم سوره توبه، مشرکان سرسخت و لجوج را هرکجا یافتید یکی از ۴ مجازات را بر آن‌ها اعمال کنید، کشتن آن‌ها و به اسارت درآوردن آن‌ها از جمله اقداماتی بوده که باید بر مشرکان اعمال شود چرا که کفار و مشرکان به هیچ عهد و پیمانی پایبند نبوده و به پیمان‌شکنی معروف هستند.

سعیدی دلیل برخورد و مقابله مومنان با مشرکان را بیان و تصریح کرد: علت برخورد با مشرکان این بوده که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند همچنین بعد از هجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه، مشرکان و کفار به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جنگ‌افروزی‌ها نقش داشتند در نتیجه هیچ راهی در برابر توطئه افکنی‌ها، فساد و ظلم این افراد وجود نداشته و باید با آنان برخورد شود.

امام‌جمعه قم افزود: در سوره فتح بعد از نام مقدس پیامبر اکرم (ص) به عنوان رسول خدا (ص) مومنان را این‌گونه مورد خطاب قرار می‌دهد که این افراد در برابر کافران شدید و در میان خود مهربان هستند، همچنین حکم به قتل مشرکان جنبه بازدارندگی داشته و باید قبل از اجرای حکم دست از اعمال خود بردارند و این حکم هیچ گاه اجرایی نشد و بیشتر جنبه بازدارندگی داشته است.

وی در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به رو به پایان بودن ماه شریف رجب عنوان کرد: روزه یک روز از این ماه سبب جلب رضایت خداوند متعال بوده و جنگ در ماه رجب حتی با کفار نیز حرام بوده است، اما آل سعود حتی در ماه رجب هم دست از جنگ با مردم یمن نکشیده است.

سعیدی فرا رسیدن ماه شعبان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ماه شعبان، ماه مناجات و سرور محمد و آل محمد (ص) است، در این ماه میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار را داریم که به همه محبان آن حضرت تبریک می‌گوییم، پاسداران یار محرومان و مستضعفان و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه با اشاره به درگیری ۲۴ استان کشور با سیل در آغاز سال نو گفت: ضمن همدردی و تسلیت به سیل‌زدگان می‌گوییم در این حوادث عبرت‌ها و نکته‌های فراوانی نهفته است که باید مورد توجه قرار دهیم.

سعیدی ادامه داد: با وجود سرعت عمل در مدیریت حادثه باید گفت: وضعیت بحرانی است، و باید با انجام تمهیدات لازم بر این بحران غلبه کرد، بر مسئولان و مردم کشور لازم است که از حیث حضور در صحنه، برای کاستن آلام بشری استفاده کنند.

امام جمعه قم افزود: وضعیت بحرانی در برخی استان‌ها همچنان وجود داشته و به وحدت عمل همه گروه‌های لشکری و کشوری نیاز بوده و در این زمینه استان‌های معین باید به کمک استان‌های درگیر سیل بشتابند، استان قم به عنوان استان معین استان لرستان تعیین شده است، بنابراین شایسته است مردم و مسئولان کمک‌های خود را به این مردم عزیز و خسارت‌دیده برسانند.

سعیدی بیان کرد: جبران خسارات ناشی از سیل از جمله بازسازی خانه‌ها وکمک‌های بلاعوض به سیل زدگان به‌ویژه برای دام آن‌ها از سوی دولت وعده داده‌شده که لازم است خسارت‌های واقعی به قیمت روز ارزیابی و به آسیب دیدگان داده شود.

امام‌جمعه قم با تاکید بر دریافت اخبار سیل اخیر از رسانه رسمی گفت: دشمن در پی آن بوده که از برخی نابسامانی‌ها در کشور به ناامنی استفاده کرده و به دنبال سوءاستفاده از سیل اخیر است، بنابراین لازم بوده مردم و مسئولان حواس خود را جمع کرده و فریب دسیسه‌افکنی دشمن را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن حتی تحریم‌های ظالمانه خود را به امدادرسانی و سیل ایران تعمیم داده است و این مسئله خباثت شخصی به نام ترامپ را می‌رساند.

سعیدی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات و کمک‌رسانی مراجع عظام تقلید به سیل‌زدگان افزود: امیدواریم این سال‌های خشکسالی به سال‌های پرخیر و برکت تبدیل‌شده و همان‌گونه که خداوند در سوره مبارکه لقمان فرمود: ه این حوادث در ظاهر بلا بوده در باطن سبب خیر و برکت برای مردم باشد.
ارسال نظرات