خبرهای داغ:
آیت الله اراکی:

حجت الاسلام و المسلمین خوانساری نقش بارز و تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در هر عرصه‌ای که می‌توانست به نظام و اسلام خدمت می‌کرد، گفت: ایشان نقش بارز و تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
کد خبر: ۹۱۲۶۵۷۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محسن اراکی پنج شنبه شب در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری از خطبای حوزوی که در مسجد امیرالمومنین (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم دوگونه انسان مطرح شده است که انسان‌ها هر کدام در یکی از این دو گروه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: یک گونه از انسان‌ها را خدای متعال میت حساب می‌کند و از هرگونه علائم حیاتی آن‌ها را بی بهره می‌داند.

آیت الله اراکی ابراز داشت: انسان‌هایی که خداوند متعال به آن‌ها حیات حقیقی می‌بخشد این گروه از انسان‌ها مومنین به خدا هستند و هیچ تلخی را در دنیا حس نمی‌کنند.

وی بیان داشت: این حیات اهل ایمان و تقوا است که هیچ گاه یاد خداوند را فراموش نمی‌کنند و همواره به یاد پروردگار هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: مردانی در دنیا وجود دارند که مانند چراغ‌های روشن هستند که هر جا می‌روند گوش‌ها را بینا کرده و دل‌ها را روشن می‌کنند.

وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری از این دست انسان‌ها بودند که دل‌ها را روشن می‌کرد و یاری رسان مردم بود.

آیت الله اراکی بیان داشت: زنده کردن دل‌ها رازی دارد و یکی از موثرین راه‌های بیدارسازی دل ها، عشق به خدا است.

وی ادامه داد: بزرگانی که اهل منبر هستند و چشمه‌های جوشان عشق به اهل بیت را در چشم‌ها بیدار می‌کنند نزد خداوند از جایگاه والایی دارند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که این انسان‌ها در جامعه نور تولید می‌کنند، تصریح کرد: هیچ دارویی برای زنده کردن دل‌های مومن همانند ذکر اهل بیت نیست.

وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در هر عرصه‌ای که می‌توانست به نظام و اسلام خدمت می‌کرد به خصوص قبل از انقلاب در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی حضور جدی داشت.

آیت الله اراکی به نقش حوزه‌ها در تربیت انسان‌ها وارسته اشاره کرد و بیان داشت: حوزه‌های علمیه در زمینه تربیت انسان‌هایی مانند حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری باید کوشا باشند تا این بزرگان مسیر روشنی را در پیش پای مردم بگذارند
ارسال نظرات