خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی:

۶۵۵ جهادگر از قم به سیل زدگان امداد رسانی کردند

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: ۶۵۵ جهادگر در قالب ۳۳ گروه جهادی از این استان در مناطق سیل زده کشور حضور یافتند و به حادثه دیدگان خدمت رسانی کردند.
کد خبر: ۹۱۳۳۶۲۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،‌ علی دستوری در گفتگو با خبرنگاران گفت: به طور متوسط هرگروه جهادی هفت روز در مناطق یاد شده مستقر بودند که بدین ترتیب چهار هزار و ۵۸۵ نفر روز اعزام از سوی بسیج سازندگی قم برای کمک به سیل زدگان انجام شده است.

وی با اشاره به این که گروه‌های جهادی قم از همه اقشار بسیج همچون طلاب و دانشجویان بودند، بیان کرد: این جهادگران در سه استان لرستان مناطق چگینی، معمولان و پلدختر، خوزستان مناطق سوسنگرد، شوش و حمیدیه و گلستان در مناطق آق قلا و گمیشان مستقر بودند.
 
وی ادامه داد: اقدامات اولیه در خصوص برقراری راه‌های دسترسی، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز همچون آب و گاز رسانی، پاکسازی و لایروبی منازل، توزیع اقلام مورد نیاز مردم و کمک به شستشوی قالی‌های سیل زدگان انجام شده است و هم اکنون برنامه ریزی برای ایجاد اسکان دایم مردم در مناطق سیل زده در اولویت قرار دارد.
 
دستوری گفت: نیرو‌های جهادگر بسیجی استان قم در کنار اقدامات یاد شده، فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در زمینه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان به انجام رساندند.
 
وی بیان کرد: پس از مشخص شدن منطقه مورد نظر و تعداد سهمیه استان، کار ساخت واحد‌های مسکونی سیل زدگان را با همکاری دستگاه‌های اجرایی براساس اولویت‌های تعیین شده، آغاز خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: روند اجرای طرح هر مسجد یک واحد مسکونی برای مشارکت خیران در کار ساخت واحد‌های مسکونی در مناطق سیل زده نیز در قم شروع شده است تا محدودیت‌های اعتبارات دولتی در این زمینه باعث توقف فعالیت عمرانی و ساخت منازل مورد نیاز سیل زدگان نشود.
 
وقوع سیل در روز‌های نخستین سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم از همان روز‌های نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دایمی برای سیلزدگان در اولویت برنامه‌های کمک رسانی قرار دارد.
 
بیش از سه هزار و ۵۰۰ جهادگر بسیجی در قالب ۱۵۵ گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
 
قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین و شماره حساب ۳۸۱۰-۳۶-۱۱۵۰۳۴۳۴-۰۰۵ بانک انصار نیز به نام سازمان بسیج سازندگی قم جهت واریز کمک‌های نقدی به سیل زدگان اعلام شده است.
 
سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با تشکیل قرارگاه حضرت معصومه (س) برای کمک رسانی به مردم سیل زده لرستان و نیز اعزام گروه‌های جهادی استان به این منطقه اقدام کرده است.
ارسال نظرات