خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم

پذیرش مسئولیت نیازمند فضاسازی معنوی و درونی است/ بسیج طلاب قم باید در سطح کشور نمونه باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) گفت: از ملزومات پذیرش مسئولیت تبلیغ و آموزش احکام و معارف دین خدا، فضاسازی درونی است.
کد خبر: ۹۱۳۵۲۳۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسن اکبری» طی سخنانی در مراسم معرفی حجج اسلام مهدی جوشقانیان و اسماعیل امیرزاده به عنوان مسئولان نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا (ع) و مرکز بسیج طلاب و روحانیون قم اظهار داشت: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان و ماه تزکیه و خودسازی هستیم و از خدا می‌خواهیم که به عزیزانی که مسئولیت دارند، توفیق رضایت الهی و اولیاء و رضای حضرت ولی عصر (عج) عطا فرماید و ان شاءالله شهدای بزرگوار ما با پیامبر (ص) و آلش محشور شوند.
 
وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع پایوران ناحیه امام رضا (ع) و روحانیون مرکز بسیج طلاب گفت: روحانیون و پاسداران پاسدار ارزش‌های جغرافیایی و فکری و اعتقادی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه نزدیک‌ترین انسان‌ها به درجه نبوت و پیامبری اهل علم و جهادند، خاطرنشان کرد: این دو گروه پایان کارشان به یک نقطه می‌رسد و امروز بانشاط و شیفتگی تمام و عاشقانه، عزیزترین چیز خود را در طبق اخلاص گذاشته اند تا خود، سر بدهند، اما سر از دین نرود.

وی تاکید کرد: آنچه که مسلم است و باید بدان توجه داشته باشیم، این است که به عنوان یک امر واجب برای مسلمانان و مومنین که ملبس به لباس تسلیم شدن و متصف به اسلام وامت پیامبر (ص) و شیعه امام علی (ع) هستند، تبلیغ احکام نازل شده از خدا به انسان‌ها لازم و واجب است و تبلیغ و تربیت و تعلیم و تعلم آن راهکاری‌ها فراوانی دارد.

اکبری ادامه داد: در این راستا باید اول نسبت به احکام خدا آگاهی یافت و سپس آنرا به کسانی که بدان نیاز دارند، منتقل نمود و هر کسی شرایط لازم را در خود جمع نکند، این امر محقق نخواهد شد و در صورت تحقق، گذرا و موقتی خواهد بود.

وی افزود: باید تلاش کنید که آن واجباتی که به عهده شماست، تضییع نکنید یعنی چیزی را نگویید که خود عامل به آن نیستید؛ احکام و معارف الهی که مردم باید بیاموزند، توسط سلسه انبیا و اوصیا و امروز علما و معلما و مربیان منتقل می‌شود و باید به گونه‌ای در خود فضاسازی ایجاد کنید که بتوانید جامعه را برای پذیرفتن آن آماده نمایید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با بیان اینکه کسی که می‌خواهد خود را امام و پیشگام و پیشقراول قرار دهد، باید از تذهیب و تزکیه خودش آغاز کند، ادامه داد: باید هر عاملی که ممکن است نسل جوان و جامعه را از انسان طرد می‌نماید و چیز‌هایی که منافات با شان و شخصیت او دارد، بر طرف نماید تا جذبه و عشق و علاقه ایجاد کند و انسان از خروجی منابع به بهره مندی منافعش برسد.

وی افزود: انسان خردمند هر جا که نیاز هست و احساس تکلیف می‌کند، ورود پیدا می‌کند و چنین انسانی عاقبت امرش ختم به خیر می‌شود.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معرفی حجت الاسلام امیرزاده به عنوان فرمانده جدید مرکز بسیج طلاب و روحانیون قم گفت: بسیج طلاب قم باید به عنوان الگو و سرمشق برای بسیج طلاب سراسر کشور باشد و در این راستا از خداوند توفیق بخواهید و به روح مطهر کریمه اهل بیت (س) متوسل شوید.

وی افزود: امروز در مجموعه سپاه سه حوزه بزرگ فرماندهی، حفاظت و نمایندگی امرشان جدا از هم نیست و مقوّم و مکمل همراه و همدل و هم افزا هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم تاکید کرد: آن چیزی که در مسیر صلاح و سداد است سرلوحه امور خود قرار دهید و همه کار‌هایی که مانع است بزدایید و اموری را که انس و الفت و محبت و مودت را رقم می‌زند، تحکیم کنید.
ارسال نظرات