خبرهای داغ:
آیت الله حسینی بوشهری:

تیپ ۸۳ در تاریخ دفاع مقدس و حوزه یک نام ماندگار است

تیپ ۸۳ رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع)، یک نام ماندگار در تاریخ جنگ و هم در تاریخ کشور و هم در تاریخ حوزه است.
کد خبر: ۹۱۴۰۷۳۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار فرمانده و اعضای شورای فرماندهی تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع)، با اشاره به آیه «َالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ. وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ» اظهار کرد: نکته مهمی که در کلمه فینا است، چون گاهی ممکن است جهاد مبارزه با دشمن اتفاق بیفتد، اما فینا نباشد، گاهی جهاد فرهنگی رخ بدهد، اما فینا نباشد، گاهی جهاد با نفس هم حتی اتفاق بیفتد، اما برای خدا نباشد، مرتاضینی که ما الان می‌بینیم سالیانی ریاضت می‌کشند و این‌ها به خاطر آن ریاضت‌هایی که دارند بالاخره ملکاتی پیدا می‌کنند، ولی این ریاضت‌ها فینا نیست در راه خدا نیست و طبیعتا آن اثار و نتایجی که ذیل آیه آمده و ولنهدینهم سبلنا هم دنبال آن نخواهد بود.
 
تیپ ۸۳ در تاریخ دفاع مقدس و حوزه یک نام ماندگار است
 
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: من هیچ فراموش نمی‌کنم در روز‌های سخت دفاع مقدس هم این مجموعه تیپ ۸۳ رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) پای کار بودند این پیشانی بند‌ها را من یادم نمی‌رود هم این طلبه‌های عزیز ما درس و بحث و برنامه‌های شان را کنار گذاشتند و به دعوت نائب الامام حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و نشان دادند روحانیت تنها اهل سخن نیست بلکه هم سخن و هم عمل را هر دو را در کنار هم دارد.

وی افزود: برادران سپاهی ما، فرماندهان گردان ها، فرماندهان گاهی از اوقات لشگرها، گاهی تعبیر آن‌ها این بود من خودم شنیدم به عزیزان ما می‌گفتند یک طلبه به ما بدهید کافی است؛ همین طلبه‌ها عامل تحرک بخش مجموعه هستند و حضور آن‌ها حضوری است که می‌تواند منشا پیروزی‌ها و منشا موفقیت‌ها باشد.
 
تیپ ۸۳ در تاریخ دفاع مقدس و حوزه یک نام ماندگار است

آیت الله حسینی بوشهری در تببین جایگاه تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه اظهار داشت: امروز نام تیپ ۸۳ رزمی تبلیغی امام صادق (ع) یک نام ماندگار است. هم در تاریخ جنگ، هم تاریخ کشور و هم در تاریخ حوزه، اگر روزی بخواهند تاریخ حوزه را بنویسند یکی از نکات برجسته تاریخ حوزه ما وجود تیپ ۸۳ است که نه تنها جهادش، جهاد مبارزه با دشمن بود بلکه در جهاد مبارزه با نفس سرآمد شده اند و امروز خوشبختانه گرچه به ظاهر جنگی نیست، ولی باز هم شاهد فداکاری ها، شاهد تلاش‌های شما بزرگواران هستیم چه عزیزان سپاهی که در این تیپ هستند و چه عزیزان روحانی، زلزله می‌آید اولین داوطلب از این مجموعه هاست، سیل می‌آید اولین داوطلب از این مجموعه هاست، هر مشکلی در کشور مورد تهدید قرار می‌گیرد اولین داوطلب این مجموعه هاست.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به مشهود بودن تزلزل در رفتار دشمن اظهار داشت: دشمنان ما هیاهو به پا می‌کنند، عربده کشی می‌کنند، یک روز با ادبیات تهدید وارد می‌شوند، اما وقتی هیمنه سپاه و نیرو‌های مسلح مقتدر ما و در راس همه رهبر عزیز، آگاه، بیدار، بصیر و امید دهنده به جامعه را می‌بینند از حرف هایشان عقب نشینی می‌کنند. آن‌ها تجربه‌ی هشت ساله‌ی دفاع مقدس را می‌بینند اگر خودشان کم حافظه هستند لااقل در تاریخ ثبت شده که آن روز همه‌ی کشور‌ها به جز چند کشور در کنار رژیم بعث عراق بودند آن هاچه کردند که این‌ها بخواهند امروز انجام بدهند، بنابراین می‌دانند با ملت انقلابی و بصیر ایران نمی‌توانند رویارویی کنند.
 
تیپ ۸۳ در تاریخ دفاع مقدس و حوزه یک نام ماندگار است

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم در پایان اظهار داشت: بنده به عنوان یک حوزوی و یک طلبه به وجود شما می‌بالم و افتخار می‌کنم و احساس می‌کنم یک مجموعه عظیم این چنینی در کنار حوزه علمیه، یک مجموعه‌ای است که تکمیل کننده حوزه ماست، یعنی حوزه فقه ما، حوزه کلام ما، حوزه تفسیر ما، حوزه تاریخ ما، حوزه حدیث ما و حوزه جهادی و انقلابی ما است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر عزت الله معتمد فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) در سخنان کوتاهی ضمن تبریک میلاد مسعود امام حسن مجتبی (ع) به معرفی حاضران پرداخت.
 
ارسال نظرات