خبرهای داغ:

قم بهترین وضعیت باسوادی در کشور را دارا است

معاون استاندار قم گفت: میانگین باسوادی قم ۹۷ درصد بوده که نسبت به سایر استان‌های کشور ۳ درصد بالاتر است، متوسط باسوادی در کشور ۹۴ درصد است.
کد خبر: ۹۱۴۲۱۲۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمدرضا هاشمی عصر دیروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش در که سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت باسوادی در قم بسیار مطلوب‌تر از سایر استان‌های کشور است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب باسوادی در قم افزود: میانگین باسوادی قم ۹۷ درصد بوده که نسبت به سایر استان‌های کشور ۳ درصد بالاتر است، متوسط باسوادی در کشور ۹۴ درصد است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با بیان برنامه‌های استان در ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در قم گفت: قم در انتظار جشن پایان بی‌سوادی بوده و امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، جشن پایان بی‌سوادی و خداحافظی با این مسئله برای نخستین بار در استان قم گرفته شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به مراکز جدید تأسیس‌شده در قم گفت: در چند سال گذشته ۱۶۱ واحد آموزشی جدید بااعتباری بالغ‌بر ۹۰۰ میلیارد تومان در قم تأسیس و به بهره‌برداری رسیده که با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، رضایت‌بخش بوده است.

وی فرارسیدن فصل تابستان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: برنامه‌های اوقات فراغت در قم نباید به نحوی برنامه‌ریزی شود که دانش آموزان بی‌بضاعت و ساکن مناطق پایین‌شهری قم امکان حضور و استفاده از آن‌ها را نداشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: آموزش‌وپرورش و دیگر نهاد‌های متولی در زمینه ایجاد اوقات فراغت، برنامه‌های خود را بر مبنای همه‌گیر بودن و امکان استفاده عموم جوانان تنظیم و برنامه‌ریزی کنند.

هاشمی با اشاره به وضعیت اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی و شرکت در آیین معنوی راهیان نور تأکید کرد: تمام هزینه و اعتبارات راهیان نور توسط اعتبارات استانی و تصمیم‌گیری‌های دستگاهی تأمین‌شده و هیچ‌گونه ردیف بودجه مرکزی برای این مسئله تعیین نشده است.

وی با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی و آموزشی در سطح استان خاطرنشان کرد: توزیع سرانه‌های دانش‌آموزی و آموزشی باید با اولویت مناطق محروم انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم تصریح کرد: مربیان آموزش‌وپرورش نسبت به حساسیت آسیب‌های اجتماعی هوشیار بوده و نسبت به فرهنگ‌سازی و مبارزه با این معضلات برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات